فاکتورهای موثر در Google Dance
نوشته شده توسط : نت ویر

 

متاسفانه نمی‌توانید هیچ کنترلی روی زمان انجام گوگل دنس داشته باشید. اما می‌توانید عواملی را که بر روی این نوسانات تاثیرگذارند را بشناسید تا از ایجاد آن جلوگیری کنید.

برخی کارشناسان سئو تصور می‌کنند که Google Dance فقط روی استارتاپ‌ها و وب‌سایت‌های تازه تاسیس اعمال می‌شود. اما در واقعیت چنین نیست. درست است که تاثیر بیشتری روی سایت‌های استارتاپی دارد اما صرفا با هدف بررسی آن‌ها ایجاد نشده است. سایت‌های زیادی هستند که تغییرات ناگهانی ایجاد می‌کنند و رقص گوگل آن‌ها را ارزیابی می‌کند. اگر بخواهیم وب‌سایت‌هایی که در لیست بررسی قرار می‌گیرند را دسته‌بندی کنیم، به چهار گروه می‌رسیم. این چهار گروه عبارتند از:

سایت‌های جدید

 

اولین سایت‌هایی که تحت تاثیر نوسانات قرار می‌گیرند، سایت‌های جدید و استارتاپی هستند. این سایت‌ها هیچ سابقه و نتیجه‌ی قبلی در گوگل ندارند. گوگل در مواجهه با این سایت‌ها نمی‌داند که محتوای آن‌ها برای کاربران مفید است یا نه. در چنین شرایطی گوگل سعی می‌کند با کمک گوگل دنس وب‌سایت را به رتبه‌های بالاتر ببرد و ببینید تا چه اندازه محتوای آن برای کاربران ارزشمند است. اگر نتیجه مثبت باشد، فقط کمی کاهش رتبه خواهند داشت. اما اگر محتوا مورد پسند واقع نشود رتبه صفحه بیش از پیش کاهش پیدا می‌کند.

سایت‌هایی با محتوای تکراری و کپی شده

 

برخی از وب‌سایت‌ها محتوای تکراری دارند. یعنی از دیگر سایت‌ها کپی می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود که مخاطبان از این نوع محتوا و صفحات استقبال نکنند. حتی اگر محتواها مفید هم باشند، الگوریتم‌های دیگر گوگل مانع از رتبه‌گیری و رشد وب‌سایت‌هایی که کپی رایت را رعایت نکنند می‌شوند.

 

مقالات مرتبط: الگوریتم پاندا

اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از محتوای تکراری در وب‌سایت خود هستید، باید به گونه‌ای کپی شود که برای کاربران مفید باشد. همچنین باید لینک منبع اصلی را هم در محتوای خود قرار دهید. ممکن است در چنین شرایطی بتوانید رتبه‌های خوبی کسب کنید، اما باز هم با وجود الگوریتم‌های دیگر گوگل این مورد هم کمی بعید است رخ دهد.

سایت‌هایی که حجم زیادی لینک‌سازی انجام داده‌اند

 

لینک بیلدینگ بخش بسیار مهمی از سئو و فرآیند پیشرفت وب‌سایت است. گاهی اوقات سایت‌ها بدون در نظر گرفتن KPIهای سئو، بک‌لینک‌های زیادی دریافت می‌کنند. مثلا وب‌سایتی که هنوز لینک مشخصی نساخته است اگر بخواهد از هزار دامنه مختلف بک لینک بگیرد، گوگل مشکوک خواهد شد. قطعا چنین وب‌سایت‌هایی درگیر Google Dance می‌شوند و اگر نتوانید کیفیت و ارزش خود را به مخاطب و گوگل ثابت کنند، گوگل با حساسیت بیشتری آن‌ها را آنالیز می‌کند. پس واجب است اصول لینک‌سازی را رعایت کنید و تعداد معقولی لینک ایجاد کنید.

” فکر استفاده از سئو کلاه سیاه را تماما از ذهن خود بیرون کنید تا درگیر الگوریتم‌های گوگل نشوید.”

سایت‌هایی که کلمات کلیدی جدید استفاده می‌کنند.

 

در بعضی موارد سایت‌ها از کلمات کلیدی جدیدی استفاده می‌کنند که فقط تعداد کمی از سایت‌های دیگر روی آن‌ها کار کرده‌اند. گوگل دنس هم رفتار کاربران را در برابر چنین محتواهایی می‌سنجد. اگر عکس‌العمل کاربران مناسب باشد، گوگل به طور مداوم این کلمات کلیدی را تشخیص می‌دهد. در این صورت اگر محتوای خوبی داشته باشید، سایت شما به عنوان یک منب خوب به کاربران معرفی می‌شود. اگر کلمات کلیدی جدید را به گوگل ارائه می‌کنید، حتما مطمئن شوید که کیفیت محتوای شما بسیار بالا باشد تا مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

 





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: