کاریزما چیست؟ افراد کاریزماتیک چه ویژگی هایی دارنده گذاری در بازار های مالی مختلف
نوشته شده توسط : نت ویر


شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که چگونه باید کاریزما داشت؟ و آیا آموزش کاریزما می‌تواند روی زندگی و کسب و کار ما تأثیر داشته باشد؟ سؤالات زیادی در این مورد وجود دارد که قصد داریم در این مقاله آن ها را مورد بررسی قرار دهیم.  کاریزما (charisma) در حوزه های مختلف مخصوصاً در بین مفاهیم قانون جذب کاریزما بسیار کاربرد دارد از طرفی هم به کمک همین قانون می‌توان این مهارت را تقویت و آن را راحت تر پیاده سازی کرد.

 

اما مبحث کاریزما چگونه به وجود آمد؟


بعد از دوران رنسانس دانشمندان علوم روانشناسی به تحقیق در مورد رفتارهای انسانی پرداختند که در آن میان مارکس وبر توانست تمایزهایی را که در بین افراد وجود دارد را با معرفی مهارت های کاریزماتیک به تصویر بکشد. در ابتدا این موضوع با واکنش های منفی روبرو شد زیرا مردم فکر می کردند با این روش فریب دادن افراد به سادگی اتفاق می افتد. اما با این حال در نهایت این روش به یک فرهنگ در بین مردم تبدیل شد.

کاریزما که از ریشه یونانی خود یعنی موهبت گرفته شده است، شرح و بسط های بسیاری پیدا کرده است تا در نتیجه با آموزش کاریزما بافراد به نتایج خارق العاده ای دست پیدا کنند. بنابراین :

 

از نظر شما کاریزما چیست؟
چرا بعضی از افراد بیشتر از دیگران مورد توجه قرار می گیرند؟
چرا برخی از افراد دوست داشتنی تر از دیگران هستند؟
 

جاذبه  شخصی عبارتی است که در این چندین ساله بسیار شنیده ایم و ذهن ما را درگیر کرده است اما همیشه برای ما سوال بود که کاریزما چیست و یعنی چه ؟ که همه افراد در این چند ساله به دنبال جاذبه شخصی داشتن هستند و میل دارند که شخصیتی جدید از خودشان بسازند تا به واسطه همین شخصیت جدید به چیزی برسند که تا به امروز به آن دست نیافته بودند و حتی نزدیک به آن نیز نشده بودند اما دیگر همه می دانیم انسانی می تواند زندگی بهتری بسازد  و یا حتی دست به  راه اندازی کسب و کار جدید بزند که شخصیت کاریزماتیک بهتری داشته باشد و بعید است شخصی که از خود شخصیتی قدرتمند نساخته است بتواند به این درجه برسد و با این مهم به اروزهایش دست یابد.

به همین دلیل نیز داشتن جاذبه شخصی محبوب جامعه و افرد شده است چون همه دیگر می دانیم که ما تنها در زمانی می توانیم به موفقیت زیادی برسیم که به واسطه این عبارت جاذبه شخصی به شخصیت جدیدی دست یابیم تا با واسطه به همین مورد دست آورد های زیادی را بدست بیاوریم و خود را در یک جایگاه بالاتری قرار بدهیم.

ما در این مقاله به صورت کاملا مشخص و علمی درمورد این موارد به بحث پرداخته ایم و برای اینکه بتوانید به بهتری شکل ممکن این مباحث را درک کنید مباحث را به ساده ترین صورت ممکن بیان کرده ایم و شما را در راستایی قرار داده ایم تا به وسطه ی آن بتوانیم شخصیتی جذاب و کاریزماتیک بودن را برای خودتان بسازید.

 

جاذبه شخصی ذاتی نیست


کاریزماتیک بودن  ذاتی نیست و مهارتی است که هر فردی می تواند آن را یاد بگیرد و در زندگی خود پیاده سازی کند. بااین‌وجود چند نفر از اطرافیان شما وجود دارند که از قانون جذب کاریزما  استفاده کنند؟ آیا کسی را می شناسید که از  قانون کاریزما بهره کافی را گرفته باشد؟ شاید با خودتان فکر کنید این فرد چه کارهایی انجام می دهد که می تواند در دل همه نفوذ کند و این‌قدر دوست داشتنی باشد.

بگذارید با یک داستان جاذبه شخصی  را مورد بررسی قرار دهیم. در یک دانشگاه دختری ثبت نام کرد که زیبایی ظاهری خوبی نداشت به همین خاطر وقتی وارد کلاس شد دختری که بسیار زیبا و ثروتمند بود با غرور او را مورد تمسخر قرار داد، اما دختر تازه‌وارد به جای اینکه با او بحث و مشاجره کند به او گفت ولی تو بسیار زیبا و خوش‌رو هستی! دختر زیبا درجای خود خشکش زد زیرا انتظار چنین رفتاری را از فرد تازه‌وارد نداشت.دختر تازه وارد با همه رفتار بسیار مثبتی داشت که او را متمایزتر از دیگران می کرد.

درست است که این دختر زیبایی ظاهری نداشت اما چیزی داشت که کمتر کسی ازاین مهارت آگاه بود . این دختر کاریزمایی داشت که هیچ فردی به‌اندازه او از این مهارت برخوردار نبود به همین خاطر ماجرا تا جایی ادامه داشت که همه می خواستند با این دختر بیرون بروند و با او نشست و برخواست کنند. به همین دلیل است که می گوییم داشتن جاذبه شخصی  و گفتن جملات انگیزشی یک مهارت است که هر فردی می تواند آن را یاد بگیرد و در زندگی خود به کار گیرد.

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: