با روی کار آمدن الگوریتم مام چه چیزهایی تغییر خواهد کرد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

 

هدف الگوریتم مام روشن است: ایجاد یک SERP مجزا برای پاسخ به سوالات پیچیده با هدف بهبود لذت جستجو و ارتقای تجربه کاربران.

مزایای الگوریتم مام چیست؟

الگوریتم MUM چیزی فراتر از سوال یا عبارات تایپ شده را درک می‌کند و به همین خاطر ابعاد مختلف SERP و SEO را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه برخی از تغییراتی که با روی کار آمدن گوگل مام شاهد آن خواهیم بود و به عبارت ساده‌تر مزایا و ویژگی‌های MUM را بررسی خواهیم کرد.

گوگل لنز پیشرفته‌تر

با استفاده از الگوریتم مام از این پس می‌توانید  با استفاده از گوگل لنز پاسخ تمام سوالات خود در مورد آنچه در تصویر می‌بینید را پیدا کنید.

دسترسی به اطلاعات چند زبانه

این الگوریتم داده‌ها را به 75 زبان زنده دنیا مطالعه می‌کند و بهترین نتیجه را برای سوالات پرسیده شده شما پیدا می‌کند. حتی اگر سوال خود را به زبان دیگری وارد کرده باشید.

گاهی اوقات پاسخ کاملی برای عبارت جستجو شده شما در زبانی که استفاده کرده‌اید وجود ندارد. الگوریتم ام.یو.ام نتیجه را در 75 زبان مختلف دنیا جستجو می‌کند و بهترین پاسخ را برای عبارت مورد نظر شما ارائه می‌دهد.

تصاویر بزرگ‌تر

گوگل در برخی از جستجوها با استفاده از الگوریتم مام تعیین می‌کند که SERP بصری چه موقع بکار گرفته شود و تصاویر کدام سایت‌ها نمایش داده شوند.

تجزیه و تحلیل عمقی ویدئو

گوگل با کمک این الگوریتم قادر خواهد بود ویدئو را با قدرت بیشتری تجزیه و تحلیل کند و موضوعات مرتبط با بخش‌های مختلف ویدئو را تشخیص می‌دهد. بدین ترتیب گوگل می‌تواند پیشنهادهای مشابه بهتری را به کاربران ارائه دهد.

کاهش اهمیت رتبه SERP

هرچه الگوریتم MUM مرسوم‌تر می‌شود، رتبه‌بندی‌های SERP کم اهمیت‌تر می‌شوند. به عبارت ساده‌تر دیگر قرار نیست صفحه‌ی اول نتایج گوگل برای همه یکسان باشد.

 

الگوریتم ام.یو.ام به متن سوال اهمیت می‌دهد. این بدان معناست که دو نفری که به دنبال چیزهای یکسانی هستند به دو SERP مختلف خواهند رسید. تاریخچه جستجو، لوکیشن، تجربه‌های خرید آنلاین و سلیقه‌ی محتوایی افراد، همه و همه در این تفاوت نقش دارند.

درست است که این اتفاق خیلی هم جدید نیست، اما گوگل MUM آن را بهبود بخشیده و پاسخ‌های خاص‌تری را به کاربران نشان خواهد داد.

تفاوت‌های بین الگوریتم مام و برت

در الگوریتم برت (BERT) کاربران با استفاده از عبارت و کلمات کلیدی، پاسخ سوالات خود را دریافت می‌کردند. به همین خاطر گاهی اوقات مشکلاتی در ارتباط با مرتبط بودن محتواایجاد می‌شد. در حقیقت در الگوریتم BERT بسیاری از مولفه‌های اساسی مورد توجه قرار نمی‌گرفتند. ضمنا خیلی اوقات محتوای مبتنی بر تصویر یا ویدئو به درستی شناسایی نمی‌شد.

این در حالیست که الگوریتم مام 1000 برابر قدرتمندتر از BERT است و بگونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تمام جنبه‌های مختلف یک موضوع را پردازش و چندین جستجو را بطور همزمان انجام دهد.

گوگل مام چگونه روی سئو تاثیر می‌گذارد؟

هدف اصلی الگوریتم مام یافتن پاسخ سوالات پیچیده‌ی جستجو و ایجاد یک تجربه‌ی خوب برای کاربر است. ظهور این الگوریتم قدرتمند قطعا تکنیک‌های قدیمی سئو را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برخی از تاثیرات MUM روی SEO عبارتند از:

رفع موانع زبانی

زبان بزرگترین مانع بسیاری از کاربران است. وب‌سایت‌هایی که با چندزبانگی (multilingualism) سازگار نیستند، کمتر در فضای SERP ظاهر می‌شوند. این آپدیت با استفاده از 75 زبان این مرزها را می‌شکافد.

در حقیقت الگوریتم مام قصد دارد از طریق اینترنت به یک متخصص و مترجم تبدیل شود. این مسئله باعث می‌شود ازین پس گوگل بیشتر از هر زمان دیگری در یافتن نتایج در زبان‌های دیگر موفق عمل کند.

درک اطلاعات فرمت‌های مختلف

الگوریتم MUM نگاهی فراتر از کلمات دارد و به ویدئو، فایل‌های صوتی و عکس هم درست به طول محتوا اهمیت می‌دهد. این ویژگی به گوگل کمک می‌کند بینش عمیق‌تر و اطلاعات مفیدتری را برای کاربران پیدا کند.

تولید پاسخ‌های پیش بینی کننده

این الگوریتم جدید به گوگل کمک می‌کند وجوه مختلف پنهان شده در عبارت جستجو و هدف کاربر از جستجو را بهتر درک کند. بدین ترتیب کاربر بدون پرسیدن سوالات اضافه خیلی زود به بهترین پاسخ دست می‌یابد.

ادغام چند منبع در یک محتوا

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های MUM این است که برای تولید یک پاسخ منحصر به فرد، چند نتیجه‌ی مختلف را با یکدیگر ادغام می‌کند. به زبان ساده، نتیجه‌ی جستجو خلاصه‌ای از مفیدترین و مرتبط‌ترین نکات را ارائه خواهد داد.

کدام نوع تولید محتوا برای کسب رتبه در الگوریتم مام مناسب‌تر است؟

با روی کار آمدن الگوریتم مام برای کسب رتبه در موتورهای جستجو کافیست گام‌های زیر را دنبال کنید:

  • محتوای پاسخ محور تولید کنید.
  • از فرمت‌های چندرسانه‌ای (از جمله عکس و ویدئو) کمک بگیرید.
  • از محتواهای طولانی و مقالات غافل نشوید. چنین محتواهایی عامل اصلی جذب ترافیک سایت محسوب می‌شوند.
  • همیشه آخرین تکنیک‌های SEO را بررسی و روی سایت خود پیاده کنید. مطمئن شوید محتوای شما قدرت کافی برای رقابت با سایر رقبا را دارد.
  • سعی کنید یک استراتژی سئوی چند زبانه داشته باشید.
  • تا جائی که می‌توانید محتوای خود را مبتکرانه و آموزنده تولید کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: