کسب و کار بدون سرمایه
نوشته شده توسط : نت ویر

کسب و کارهایی که امروز راه اندازی می شود وابستگی چندانی به سرمایه اولیه ندارند. اینترنت و فضای مجازی و کسب و کارهایی که مبتنی بر آنها راه اندازی می شوند تا حد زیادی به مهارت های مرتبط، خلاقیت و نوآوری و تلاش و کوشش نیازمند هستند. در واقع عدم وجود سرمایه اولیه هیچ مانعی برای آغاز این کسب و کارها نمی تواند باشد. به همین دلیل به آنها کسب و کار بدون سرمایه نیز گفته می شود.

اما غیر از فضای اینترنتی در دنیای واقعی نیز می توان کسب و کار هایی را آغاز نمود که آنها نیز از جنس کسب و کار بدون سرمایه بوده و در آنها علاقه و پشتکار حرف اول را می زند. این کسب و کارها فرصت هایی هستند که از طریق استفاده از ایده های مناسبی برای پاسخگویی به نیازهایی که در جامعه وجود دارد خلق می شوند.

کسب و کار بدون سرمایه خود را ادامه دهید

شروع کسب و کار بدون سرمایه گذاری اولیه ریسک های خاص خود را دارد و به منظور جبران عدم سرمایه گذاری در ابتدای کار احتمالاً شما باید تلاش بیشتری کنید تا نتایج کسب و کار مشابهی را که با سرمایه گذاری اولیه راه اندازی شده بتوانید تکرار کنید. علاوه بر کوشش و تلاش بیشتر شما باید خلاقیت و نوآوری بیشتری نیز داشته باشید. در موارد بسیاری به اثبات رسیده است کسب و کارهای زیادی صرفاً از طریق درک مناسب از بازار و خلاقیت های مناسب و جذاب و بدون سرمایه گذاری چندانی، از نمونه های مشابه خود پیشی گرفته اند. بنابراین نباید ناامید شد و با تمرکز بسیار و خلاقیت نوآوری و امید به موفقیت به راه خود ادامه داد. حفظ انضباط شخصی در آموزش دیدن و تمرین کردن آنها مهم ترین وظیفه شماست و شما با این ابزار می توانید در هر کسب و کاری که دوستش دارید به موفقیت برسید.

از هر کاری که در آن مهارت دارید شروع کنید

برای شروع یک کسب و کار بدون سرمایه به هیچ عنوان نباید از نمونه های مشابه انجام شده کپی برداری انجام داد. در حد اینکه بتوان نمونه‌هایی را مشاهده کرد و از آن ها ایده گرفت این کار قابل قبول است است. اما کپی کردن به معنای آنکه دقیقاً کاری را که در آن ما هم به همان کسب و کار بپردازیم آن هم بدون هیچ گونه سرمایه گذاری اولیه و تجربه قبلی کار پر ریسکی خواهد بود.

بنابراین توصیه بر این است که در ارتباط با چنین کسب و کارهایی صرفاً از کارهایی که توان انجام آن را به صورت شخصی دارید، آغاز کنید با این رویکرد شما بلافاصله می توانید فعالیت های کسب و کار خود را شروع کنید و تمرکز خود را دقیقاً روی همین کار قرار دهید. اعتماد به نفس بیشتر در شروع کار امری حیاتی است. اما شروع یک کسب و کار بر اساس مهارت هایی که در آن ها چندان تسلط ندارید به دلیل آن که نیاز به زمان و هزینه برای مسلط شدن بر روی آنها را دارید می‌تواند شروع کسب و کار شما را را به تاخیر بیندازد. دنبال کردن مهارت‌ها یکی از کارهایی است که می تواند میزان رضایت شما از زندگی را افزایش دهد و زندگی شادی را به شما هدیه بدهد.

تمامی کارها باید توسط شما انجام شود

با توجه به اینکه برای شروع کسب و کار خود سرمایه نداریدو بنابراین ناگزیر هستید تمام فعالیت‌های اجرایی را خود شما مسئولیت آن را بر عهده بگیرید. در واقع مدیر و کارمند یک نفر هستند. اما در عوض درآمدی که بدست می آورید مخصوص کسب و کار خودتان است و برای هیچ شخص دیگری آن را هزینه نمی کنید. تمامی کسب و کارهای بدون سرمایه گذاری اولیه دقیقاً از همین مسیر کار را آغاز کرده اند. مدیریت کردن تمام کارها احتیاج به برنامه ریزی روزانه دارد.

معمولاً یک کسب و کار بدون سرمایه از یک فعالیت خدماتی کار خود را آغاز می کند. ویژگی فعالیت های خدماتی این است که برای آغاز فعالیت آن نیازی به سرمایه اولیه ندارد. بنابراین بازاریابی و جذب مشتری می تواند توسط خود شما انجام شود. نمونه های بسیار زیادی از شرکت های موفق وجود دارند که فعالیت خود را از ساده ترین کارهای ممکن آغاز کرده اند. در ادامه قصد داریم نمونه های کسب و کارهای بدون سرمایه گذاری را که در ایران می توان آغاز نمود معرفی نماییم.

 





:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: