آموزش راه ااندازی یک کسب و کار پر سود
نوشته شده توسط : نت ویر

این روزها همه به دنبال راه اندازی کسب و کار خود هستند و کمتر کسی است که با مهرت و دانش بالا بخواهد برای شخص دیگر مشغول به کار شود.اما باید بدانید قبل از راه اندازی یک کسب و کار، مهارت های لازم و تخصص های مورد نیاز را می بایست کسب کنید. پس قبل از اینکه کار خود را آغاز نمایید، تمام موارد لازم را بررسی نماید و نتیجه کار خود را، تا حدودی پیش بینی کنید.
نیاز های اولیه برای راه اندازی یک کسب و کار

1.تهیه پروپوزال کسب وکار خود

 

راه اندازی کسب وکار قبل از هر چیزی نیاز به نوشتن پروپوزال و نقشه راه دارد. شاید در ابتدای کار با مشکلات زیادی روبه رو شوید و یا حتی شکست بخورید، پس بهتراست که نا امید نشوید و شروع کار خود را با درنظر گرفتن تمام جوانب آغاز کنید.

 

2.فراهم کردن امکانات لازم برای کسب و کار خود

شما باید بدانید که کسب و کار شما به چه امکاناتی نیاز دارد و شما باید چه وسایل و خدماتی را برای آغاز کار خود فراهم کنید. چنانچه که شما این مورد را رعایت نکنید، کسب و کار شما با شکست مواجه شده و یا اینکه در میان کار به مشکل برخواهید خورد. در نظر بگیرید که از قبل شروع کسب وکارخودتان، تمام هزینه های کار را در پروپوزال خود آورده و بر اساس بودجه بندیی که از قبل در نظر گرفته اید، امکانات و وسایل لازم را خریداری نمایید.

 

3.تامین نیروی انسانی و مشخص نمودن ظایف آن ها

شما بسیاری از اوقات برای راه اندازی کسب وکار خود، نیاز به نیروی انسانی دارید تا بتوانید کار خود را به خوبی پیش ببرید. پس به همین خاطر، تقسیم وظایف بین نیروها امری مهم بوده که در نتیجه آن کارهای تیم به شکلی بهتر صورت خواهد پذیرفت.
لازم به ذکر است گاهی راه اندازی کسب وکار، نیاز به تامین نیروی انسانی ندارد و از همان اول، خود اعظای تیم تقسیم کار نموده و کارها را به شکل تیمی پیش خواهند برد.

4.داشتن مدیر خلاق که ناظر بر روند بهتر امور کارها باشد

هر کسب وکار نیاز به یک مدیرعاملی دارد که بتواند سرپرستی امور مربوطه را به خوبی برعهده بگیرد و نظارت درستی را بر انجام آن ها داشته باشد.با توجه به اینکه اگر کسب وکار شما به صورت تیمی و یا گروهی است شما می بایست شخصی را از میان خود به عنوان مدیر مجموعه انتخاب کنید که وی صلاحیت های لازم را داشته باشد.





:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: