شرایط گرفتن ویزای تحصیلی انگلستان چگونه است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس ابتدا این راهنمای جامع در خصوص هزینۀ ویزا و روند درخواست برای ویزای دانشجویی انگلستان را مطالعه کنید.

 اگر قصد دارید تحصیل در انگلستان را ادامه دهید، ابتدا تصمیم خود را بگیرید که قرار است برای کدام یک از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دوره های کوتاه مدت و دوره های تحقیقاتی دکترا درخواست ارسال کنید.

شرایط کسب ویزای دانشجویی در انگلستان متناسب با دوره ثبت نامی و کشور مبدا در هنگام ارسال درخواست، کمی متغیر است.

از این رو قصد داریم در ادامه به پاسخ سوال های موجود در ذهن شما در خصوص مهاجرت تحصیلی به انگلستان بپردازیم. بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

انواع ویزا برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس

همۀ اتباع خارج از اتحادیۀ اروپا، برای تحصیل در دوره ای که بیشتر از شش ماه زمان می برد باید برای اخذ ویزا اقدام کنند. از انواع ویزا برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای دانشجویی Tier 4 (عمومی)

این یک ویزای دانشجویی استاندارد برای تحصیل در دوره های طولانی تر از شش ماه است. شما می توانید از داخل یا خارج از انگلستان برای اخذ این ویزا اقدام کنید.

برای دریافت این ویزا باید پذیرش یا پیشنهاد تحصیلی در اختیار داشته باشید، مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید و بتوانید تمکن مالی خود را اثبات کنید.

طول ویزا به مدت زمان دورۀ انتخابی شما بستگی دارد و اگر می خواهید برای کار یا ادامۀ تحصیل در انگلستان بمانید، می توانید ویزای خود را تمدید کنید.

ویزای تحصیلی Tier 4 (کودک)

کودکان 4 تا 17 سال برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس باید ویزای تحصیلی Tier 4 (کودک) در اختیار داشته باشند.

برای درخواست این ویزا باید از خارج حوزه بریتانیا اقدام کنید. در نتیجه باید نامۀ پذیرش از مدرسه، رضایت والدین یا سرپرست و اثبات هزینه های زندگی و شهریه مدارس را با تمکن مالی اثبات کنید.

این ویزا برای طول دورۀ تحصیلی تا حداکثر شش سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

ویزای تحصیلی کوتاه مدت

برای دورۀ کوتاه مدت شش ماه یا کمتر (تا 11 ماه برای دوره های زبان انگلیسی، اگر سنتان بیشتر از 18 سال است.) باید این ویزا را دریافت کنید.

این ویزا تنها به اندازۀ طول دورۀ تحصیلی اعتبار دارد و قابل تمدید نیست. تنها در صورتی امکان تمدید این ویزا وجود دارد که یک پذیرش تحصیلی معتبر ارائه دهید و اثبات کنید که بدون کار نیز می توانید از پس هزینه ها بربیایید.

 





:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: