کوچینگ سازمانی چیست و چه کمکی میتواند به ما بکند؟
نوشته شده توسط : نت ویر

هدف ما از انتخاب کوچینگ سازمانی ایجاد یک تغییر و تحول مثبت و سیستماتیک در یک شرکت یا سازمان است. ما برای رسیدن و دستیابی به اهداف استراتژیک و رسیدن به یک ساختار اصلی و درست در راستای افزایش قابلیت رهبری و فرهنگ نیاز داریم تا یک کوچ همراهمان باشد. کوچینگ برای افزایش بهره وری و خروجی مثبت برای ها سازمان استفاده میشود تا یک تغییر در سراسر شرکت ایجاد کند. معمولا از سبک از مربیگری را تحت عنوان کوچینگ تیمی هم قرار میگیرد.

هدف کوچینگ سازمانی

کوچینگ اشکال و مدل های مختلفی دارد، تنها کوچینگ سازمانی است که با گروه و تیمی کار میکند که یک سازمان یا شرکت را تشکیل میدهند. هدف حمایت از تکامل آنها بر اساس اهداف و اهداف شرکت است. در نتیجه، تعاملات کوچینگ سازمانی می تواند بسیار بزرگ و پیچیده باشد. آنها ممکن است شامل رهبری اجرایی و ده ها تیم باشند.

هنگامی که اعضای شرکت دارای ساختار هستند، مربیگری سازمانی می تواند به شناسایی و دستیابی به اهداف شرکت کمک کند. این برنامه‌های توسعه ممکن است شامل مدیریت بحران، دستیابی به سودآوری، و موضوعات تنوع و شمول باشد.

علاوه بر این، دستیابی به این اهداف عالی معمولاً نیازمند تیمی از مربیان حرفه ای است. تیم مربیگری باید بر اساس سطح تجربه، زمینه های تخصص و دانش صنعت بررسی شود. در حالی که تشکیل یک تیم مربیگری داخلی می تواند یک کابوس لجستیکی باشد، شرکت های زیادی وجود دارند که در توسعه سازمانی تخصص دارند.

 

کوچینگ اجرایی مهم ترین ویژگی یک مربی سازمانی

 

رهبران فردی می توانند سازمان را به سمت رشد هدایت کنند، اما تیم ها به کاری که آن را حفظ می کند، قدرت می دهند. تیم های سالم و همسو اهداف تجاری پر جنب و جوش شما را به واقعیت تبدیل می کنند. برای انجام این کار، آنها باید همسو باشند و در فنون ارتباط و همکاری با هوش هیجانی مهارت داشته باشند. آنها باید بتوانند به صورت داخلی تضاد و اختلاف را مدیریت کنند تا همسویی و مسئولیت پذیری ایجاد کنند. آنها باید در موارد زیر متخصص شوند:

  • تعیین هدف
  • اولویت بندی
  • اجماع عملی
  • تغییر دادن
  • مسئوليت
  • جلسات

مهم ترین دلیل برای سرمایه گذاری در کوچینگ سازمانی

 

کوچینگ سازمانی می تواند سکوی پرشی برای تغییرات شرکتی در عمیق ترین سطح باشد و برای هر سازمانی حیاتی است. پس چرا رهبران شرکت‌ها سرمایه‌گذاری هنگفتی روی مربیگری سازمانی انجام می‌دهند؟ 

در سطح کلان، مربیگری سازمانی می تواند جهت یک شرکت و تمایل فرهنگی آن را برای تغییر تغییر دهد . مربیان با دانش خاص صنعت ممکن است بتوانند به نقاط کوری که سازمان از آنها بی اطلاع است اشاره کنند. آنها همچنین ممکن است مایل باشند در مورد مسائلی که کارمندان از نظر سیاسی بسیار خطرناک می‌دانند صحبت کنند.

 





:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: