درمورد لترون و ام دی اف چه میدانید؟
نوشته شده توسط : نت ویر

تفاوت لترون و ام دی اف

اکثر تخت خواب ها از منصوعات چوبی اند مانند : ام دی اف ، لترون . تخت خواب لترون نسبت به تخت خواب ام دی اف هزینه ی پایین تری دارد ودر صورتی  چیزی به آن  پیچ کنیم، مستحکم تر نگه می دارد . در مورد مزایای آن ها توضیح خواهیم داد :

ام دی اف:

ام دی اف چیست: قبلا با چوب نرم درخت کاج تولید می شد اما امروزه از ساقه قلات، برنج، نی ،نیشکر ، چوب ها و کاغذهای غیر قابل مصرف و… تولید می شود. همچنین از موادی چون ازچوب یا باگاس نیشکر نیز تولید می شود که در دنیا در رده چوب طبقه بندی می شود. این مواد با رزین مخلوط شده و در دمای خیلی بالا پرس می شود.ام دی اف یک انتخاب اقتصادی و مقرون به صرفه به حساب می‌آید؛ زیرا تولید آن نسبتا ارزان بوده و قیمت آن نسبت به قیمت تمام شده ورقه چوبی مانسب تر است.جهت تولید ام دی اف از خرده چوب‌های بازیافتی استفاده می‌شود و بنابراین با استفاده از ام دی اف می‌توان به حفظ محیط زیست و درخت‌ها کمک کرد.

لترون:

لترون چیست: مواد سازنده آن خرده چوب است که در سه سایز ریز، متوسط و درشت تهیه می شوند. برای تهیه آن خرده چوب ها را در یک محفظه استوانه ای با رزین مخلوط می کنند و سپس بوسیله دستگاه، پرس می نمایند.

مقایسه لترون و ام دی اف:

لترون و ام دی اف ترکیبی از خاک‌اره یا خرده چوب هستند؛ که در فرایند ساخت با استفاده از چسب مخصوص به‌صورت فشرده بر روی یکدیگر قرارداد می‌شوند. این چوب بسیار نرم بوده چون متریال ساخت آن عموماً ضایعات خردشده؛ و تراشه‌های کارخانه‌های چوب‌بری است. خرده چوب‌های که برای ساخت لترون مورداستفاده قرار می‌گیرد، درشت‌تر و ضخیم‌تر از خاک‌اره های است که در فرایند ساخت ام دی اف مورداستفاده قرار می‌گیرد. لترون ساخته شده از خرده چوب است و درصورتیکه چیزی به آن پیچ کنیم از ام دی اف محکم تر آن را نگه می دارد . لترون ارزان تر از ام دی اف است .ام دی اف تراکم بسیار بالا نسبت به لترون دارد ،با توجه به اینکه در حرارت بسیار بالا پرس می شود بسیار محکم تر و مقاوم تر از لترون است.قابلیت تحمل بار بسیار بالاتر در درازمدت را دارد . درصورتیکه دو سطح را با چسب به هم بچسبانید محکم تر از لترون می شود.دارای دانسیته بالاتر و یکنواخت نسبت به لترون است . ام دی اف تنوع بالا در ضخامت ها دارد و قابلیت ابزار کاری نیز دارد .

 




:: برچسب‌ها: سرویس خواب ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: