غضروف برای جراحی بینی
نوشته شده توسط : نت ویر

زمانی که تیغه ی وسط بینی غضروف کافی برای تقویت نوک بینی نداشته باشد ،بسته به تشخیص جراح بینی از غضروف مصنوعی یا همان پروتز برای تقویت نوک بینی  استفاده می کنند .

برای جلوگیری از افتادگی نوک بینی جراحان از تقویت غضروف نوک بینی بهره مند می شوند.

غضروفی که از داخل بینی برداشته می شود ،به غضروف های نوک بینی پیوند زده می شود.گاهی اوقات تیغه ی وسط بینی غضروف کافی برای تقویت بینی ندارد ،در این حالت از پروتز های مصنوعی برای تقویت بینی  استفاده می کنیم .

پروتز های مصنوعی از نظر استحکام و ماندگاری بسیار پر قدرت هستند و استحکام کافی را برای نوک بینی ایجاد می کنند.

بیشتر بخوانید … جراحی بینی فانتزی

نواحی متداول گرفتن غضروف برای جراحی بینی

سه ناحیه اصلی برای گرفتن غضروف در بدن وجود دارد که جراح پلاستیک برای گرفتن غضروف از یکی از این نواحی استفاده می کند. معمولاً این سه ناحیه به ترتیب زیر انتخاب می شوند:

غضروف تیغه بینی در عمل بینی

معمولاً اولین انتخاب برای غضروف بینی از تیغه بینی است. تیغه بینی یک بخش غضروفی یا دیواره ایست که به تقسیم بینی به مجرای راست و چپ می پردازد. در صورتی که غضروف کافی برای تیغه بینی موجود باشد، جراح پلاستیک معمولاً با تراشیدن مناسب غضروف از این ناحیه بدون اینکه ساختار کلی بینی را تحت تاثیر قرار دهد، جراحی را پیش می برد. با تغییر شکل دادن بینی و بریدن غضروف از تیغه بینی و قرار دادن در جای مناسب روی پل بینی یا نوک بینی می توان بهره کافی را از این غضروف برد. به دلیل اینکه غضروف تیغه بینی از قبل هم در ناحیه بینی بوده است، کاملاً برای تغییر شکل بینی مناسب است ولی احتمال کمی وجود دارد که توسط بدن جذب شود. همچنین امکان خم شدن یا پیچ و تاب خوردن آن بر خلاف غضروف های دیگر وجود دارد.

غضروف گوش در جراحی بینی

زمانی که مقدار غضروف در تیغه بینی به اندازه کافی نیست، بهترین جراح بینی تصمیم به پیوند غضروف از گوش می گیرد و گرفتن غضروف می تواند از یک یا هر دو گوش صورت گیرد. این روش به نحوی انجام می گیرد تا کمترین اسکار در ناحیه نمایان گوش ایجاد شود و تغییری در شکل گوش ایجاد نشود. غضروف گوش به دلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد گزینه بسیار محبوبی است. این نوع غضروف نرم است و به راحتی تغییر شکل داده می شود. با این حال تمایل به پیچ و تاب خوردن و خم شدن این غضروف هم با گذر زمان وجود دارد که دلیل آن هم نرمی این نوع غضروف است  که نمی تواند ساختار حمایتی خوبی برای پل بینی داشته باشد.

بیشتربخوانید... عمل بینی استخوانی

غضروف قفسه سینه در جراحی بینی

زمانی که نتوان از غضروف تیغه بینی یا گوش استفاده کرد، جراح پلاستیک تصمیم می گیرد تا از قفسه سینه فرد غضروف بگیرد. این غضروف در بین قفسه سینه قرار دارد. مقدار زیادی غضروف در این ناحیه قرار دارد و بنابراین خطر اینکه عملکرد یا شکل قفسه سینه تحت تاثیر قرار گیرد، بسیار پایین است. غضروف قفسه سینه سفت تر و صاف تر از غضروف گوش است و بنابراین برای پیوند به تیغه بینی یا ناحیه پل بینی مناسب تر است.

کاربرد پروتزهای مصنوعی

اگر بیماری در جراحی قبلی پل بینی خود را به مقدار قابل توجهی از دست داده باشد و یا میزان غضروف مورد نیاز جراح به مقدار مناسب و مطلوب در دسترس جراح نباشد ،پروتز های مصنوعی کمک بسیار زیادی به جراح بینی برای فرم دهی به بینی بیمار می کند.

مزایای پروتز بینی

  • عدم خم شدن و تغییر شکل پروتز ها
  • هرگز توسط بدن جذب نمی شوند.
  • قابلیت تراش و تغییر شکل توسط جراح ،مطابق با ویژگی های بینی و چهره ی فرد.

معایب پروتز بینی

پروتز بینی در مقابل مزایای خود معایبی نیز دارد

  • امکان بروز عفونت
  • احتمال جابه جایی و حرکت
  • اتصال با بافت های زیرین

منبع: همه چیز در مورد عمل بینی





:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: