ورزش بعد از عمل بینی
نوشته شده توسط : نت ویر

ممکن است بعد از جراحی بینی، متوجه شوید که بهبودی شما سریعتر و آسان تر از آنچه پیش بینی کرده بودید، پیش رفته است. ممکن است آنقدر حس بهبودی و خوب بودن داشته باشید که بخواهید دوباره تمرین های ورزشیتان را از سر بگیرید. پس این یک خبر عالی است؛ درست است؟ خوب ، حتی اگر شما احساس سرزندگی می کنید و روی ابرها راه می روید ، شاید بدن شما هنوز به این آمادگی نرسیده باشد . ورزش بعد از عمل بینی نیاز به گذر زمان دارد.

بیشتر بخوانید ... عمل بینی طبیعی

زمان نقاهت و بهبودی

بسیاری از کسانی که عمل بینی انجام می دهند تمایل دارند فعالیت های عادی خود را در اسرع وقت پس از رینوپلاستی از سر بگیرند. با این حال حتی در صورت انجام  جراحی های دیگر صورت شبیه به جراحی زیبایی بینی ، هر کاری که با بدن خود انجام می دهید می تواند بر میزان بهبودی صورت شما تأثیر بگذارد. بعد از هر عمل جراحی ، بدن شما برای ترمیم خود سخت تلاش می کند و بنابراین نیاز به استراحت ، مایعات کافی و غذاهای مغذی دارد تا سریع به روزهای اوج خود بازگردد.

بافت داخل بینی شما بعد از جراحی نرم هستند و به بهبودی نیاز دارند ، و همچنین به شدت مستعد خونریزی هستند. انجام ورزش بعد از عمل بینی می تواند در بهبودی شما اختلال ایجاد کند. از آنجا که ورزش باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود و می تواند باعث خونریزی بینی ، کبودی و یا بروز عوارض دیگر بعد از جراحی شود، به همین دلیل باید از چیزی فراتر از پیاده روی سبک خودداری کنید.

بسیاری از افراد همچنین این نگرانی را دارند که آیا ورزش بر ظاهر آنها در طول دوره بهبودی تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. تورم بعد از عمل یک فرآیند آهسته و پایدار در روند از بین رفتن است. از طرفی ورزش باعث افزایش جریان خون در بینی می شود و اغلب منجر به افزایش موقتی تورم خواهد شد .  معمولا پس از چند ساعت همه چیز  به حالت عادی برمیگردد ، و اثر ورزش با گذشت هفته ها پیش از ناپیدشدن کامل ، کمتر آشکار می شود.

بیشتر بخوانید... جراحی فک و صورت

برای ورزش بعد از عمل بینی چه مدت باید منتظر بمانیم؟

حدود شش هفته طول می کشد که اجزای بینی خود را به حالت اول برگردانند؛ بنابراین بعد از این مدت شما می توانید تمرینات معمول خود را از سر بگیرید. بعد از گذشت ۸ هفته ، بیشتر بیماران می توانند تمرینات ملایم و کم خطر و غیر تماسی  مانند شنا و دوچرخه سواری را از سر بگیرند. فقط در ورزش هایی که به فعالیت بدنی زیاد نیاز دارند ، از جمله ایروبیک پر تحرک یا طناب زدن و پریدن باید مراقب باشید. در این دوره باید از دویدن نیز جلوگیری کنید.

از آنجا که مدتی از فضای ورزش و تمرین های خود دور بوده اید، باید بازگشت به روال عادی را تسهیل کنید. برای رسیدن به آمادگی بدنی پیش از جراحی بینی  سخت ترین تمرین های ایروبیک را انجام ندهید و سعی نکنید همان مسیری را که قبل از عمل جراحی بینی طی کرده بودید، را پیش بگیرید. با وزنه های سبک تری شروع کنید و همانطور که بدن شما طی چند هفته خودش را به حالت اول بازمی گرداند.  اگر احساس ناراحتی کردید و اذیت شدید یا اینکه در بینی خود احساس لرز داشتید ، تمرین را به سرعت متوقف کنید. این روش بدن شما برای هشدار دادن است به بیان ساده تر بدنتان به شما می گوید سخت نگیر.

بیشتر بخوانید... هزینه عمل بینی

شما برای از سرگیری ورزش های تماسی باید حتی بیشتر صبر کنید. چراکه قطعا  نمی خواهید به بینی جدیدتان آسیبی برسد؛ ضربه خوردن به بینی بعد از جراحی زیبایی می تواند به اجزای بینی و ظاهر آن آسیب برساند.  و حتی خودتان را در معرض آسیب جدی قرار دهد!

منبع: دکتر شاهین شمس – بهترین جراح بینی





:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: