ارتودنسی دندان برای چیست؟ و چه مزایایی دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان برای چیست؟ ممکن است سوال خیلی از افرادی باشد که به هر نحوی از وضعیت دندان های خود ناراضی هستند و میخواهند کاری روی دندان های خود به منظور زیبایی یا درمان انجام دهند. یکی از مشکلاتی که خیلی از بیماران با آن درگیر هستند، جلو بودن فک بالا است. برای این مشکل می‌توان از درمان ارتودنسی سریع عقب بردن فک بالا استفاده کرد. این روش با استفاده از فشار روی دندان‌ها باعث حرکت فک می‌شود، اسم این ناهنجاری اورجت افزایش یافته است که در بین مردم بسیار رایج است ولی در بین بعضی از افراد شدت این ناهنجاری بسیار بالا است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژله ای

ناهنجاری‌های فک

اگر می‌خواهید بفهمید که آیا دچار ناهنجاری و انحراف فک هستید کافی است به جلوی آینه بروید و خود را در آینه به دقت بررسی کنید. خط وسط صورت خود مشخص کنید و به بررسی تقارن صورت خود توجه کنید. این مقایسه را از وسط پیشانی که در آن مو رشد کرده شروع کنید سپس ادامه می‌دهد و بین ابرو، زیر بینی تا چانه این کار را ادامه دهید. این گونه هر نوع ناهنجاری را پیدا خواهید کرد، دلایل انحراف و ناهنجارهای فک عبارت اند از:

  • سقوط یا ضربه در ناحیه چانه می‌تواند منجر به رشد بیش از حد بخشی از فک به نام کندیل فک پایین شود. به دلیل تفاوت هورمونی، به ویژه استروژن، این مشکل در در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود.
  • بعضی از دندان و فشاری که به فک وارد می‌کنند ممکن است باعث رشد بیش از حد یا مانع رشد فک شوند، همچنین این رشد باعث نامتقارن شدن صورت نیز می‌شود.
  • نوع تنفس، با استفاده از پستانک، بطری و مکیدن انگشت و محدودیت حرکت زبانی باعث ناهنجاری فک می‌شود.
  • سندرم‌های جمجمه و صورت مانند میکروزومی همی صورت، نوروفیبروماتوز و... این سندرم کمتر شایع است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

درمان عقب بردن فک بالا در ارتودنسی دندانبرای چیست؟

آسیب همان طور که گفته شد ارتودنسی یکی از روش‌های درمانی است که برای اصلاح فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. جلو بودن فک بالا باعث جلو آمدن دندان‌های جلو می‌شود و مشکل نوع مال اکلوژن را ایجاد می‌کند، اصلاح فک از طریق درمان ارتودنسی عقب بردن فک بالا زمانی امکان پذیر است که هنوز تکامل فک بالا و فک پایین به پایان نرسیده باشد. در دوران بزرگسالی، حل این مشکل دشوارتر است، اگرچه روش‌هایی برای بازگرداندن هماهنگی به دندان‌ها و صورت وجود دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست؟

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: