پیوند استخوان در ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

امروزه بهترین راه برای جایگزین کردن دندان ها ایمپلنت دندان می باشد، چرا که با ایمپلنت می توانید دندان هایی مانند دندان های اصلی خود داشته باشید و تا آخر عمر از آن ها استفاده کنید. در بعضی از شرایط هنگامی که دندان شما می افتد و می خواهید آن را جایگزین کنید به پیوند استخوان در ایمپلنت دندان نیاز خواهید داشت چرا که تراکم استخوانی لازم در استخوان فک شما وجود ندارد و پزشکان با بررسی هایی که انجام می دهند متوجه این موضوع می شوند و برای رفع آن از پیوند استخوان استفاده میکنند.

هنگامی که دندان شما می افتد و از بین می رود، اگر به سرعت جای آن را پر نکنید، استخوان آن تحلیل می رود چرا که دیگر فشاری روی آن ناحیه وجود ندارد و این یک واکنش طبیعی است که بدن از خود نشان می دهد. از دلایل دیگری که ممکن است به خاطر آن ها تراکم استخوانی فک شما پایین باشد موارد زیر است:

  • ژنتیک
  • تصادف
  • بیماری
  • تغذیه

این موارد می توانند باعث شوند که شما به پیوند استخوان نیاز داشته باشید. از همین رو می بایست با دکتر خود مشورت کنید و اگر لازم بود این کار را انجام دهید و بعد از آن اقدام به ایمپلنت کنید.

بیشتر بخوانید... لمینت دندان چیست

دلایل پیوند استخوان در ایمپلنت دندان چیست؟

هنگامی که استخوان فک تحلیل می رود و خاصیت خود را از دست می دهد، نمی تواند یک دندان را روی خود حفظ کند و فشارهایی که به این دندان وارد می شود، باعث آسیب رسیدن به فک شما خواهد شد.

کاشت یک دندان جدید و جایگزین کردن آن با دندان قبلی نیازمند یک استخوان متراکم است تا با استفاده از آن بتواند فشار هایی که به آن وارد می شود را تاب بیاورد. بنابراین کسانی که میخواهند کاشت دندان را انجام دهند اما تراکم استخوان های فک آنها کم است، می بایست از پیوند استخوان در ایمپلنت دندان استفاده کنند.

بیشتربخوانید... ونیر کامپوزیت

چه مقدار زمان برای بهبودی پیوند استخوان نیاز است؟

برای اینکه پیوند استخوان در ایمپلنت دندان انجام شود نیاز است که بیمار استراحت کافی را انجام دهید تا استخوان کاملا جوش بخورد و مقاومت لازم را به دست بیاورد. در این زمینه می بایست گفت که زمان لازم برای بهبودی بین 4 تا 9 ماه می باشد و از آنجایی که در این مدت قرار است استخوان جوش بخورد نیاز است که از موادی که به استخوان آسیب وارد می کنند دوری کنید تا بهبودی روند سریع تری داشته باشد.

منبع:تاج دنتال کلینیک





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: