ناهنجاری جلو بودن فک پایین
نوشته شده توسط : نت ویر

حتما تا به حال با افرادی که فک پایین آن ها نسبت به فک بالا جلوتر قرار گرفته است برخورد کرده‌اید. این ناهنجاری اسکلتی یا به دلیل رشد بیش از حد فک پایین صورت می‌گیرد یا دلیل آن رشد کمتر از حد نرمال فک بالا است، در بیشتر موارد دلیل به وجود آمدن چنین مشکلی به عوامل ژنتیکی و وراثتی مربوط است. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج همراه باشید.

جلو بودن فک پایین چه عوارضی دارد؟

اولین عارضه این ناهنجاری مربوط به زیبایی و ظاهر افراد می‌شود، چون رابطه فکی در این افراد نرمال نیست، صورت آن‌ها حالتی غیرعادی و مقعر خواهد داشت که البته درجات این ناهنجاری در افراد مختلف یکسان نیست، علاوه بر مشکلات ظاهری که بیمار به خاطر فک پایین جلو زده دارد، مشکلات زیادی از نظر سلامتی نیز برای او به وجود می‌آید؛ مثلا از آنجایی که دندان‌ها به خوبی روی یکدیگر قرار نمی‌گیرند بیمار نمی‌تواند مواد غذایی را به خوبی بجود، همچنین در حین صحبت کردن هم مشکلاتی خواهد داشت. در بعضی از بیماران درد در ناحیه فک و گردن گزارش شده است. توجه داشته باشید که رابطه نامناسب بین فک ها می‌تواند باعث آسیب رساندن به دندان‌ها یا لثه بیمار شود..

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی چیست

درمان ناهنجاری جلو بودن فک پایین

درمان این مشکل، به عوامل مختلفی مانند سن بیمار یا شدت مشکلات فک و دندان‌های او بستگی دارد. سن بیمار هنگام درمان عامل بسیار مهمی به شمار می‌آید، اگر بیمار کودکی در سن رشد با مشکل رشد بیش از حد فک پایین باشد می‌توان با استفاده از ابزار ارتودنسی خارج دهانی جلوی رشد بیش از حد فک پایین او را گرفت تا به مرور و با رشد فک بالا، فک ها در رابطه صحیحی قرار گیرند. برای افراد بزرگسال که رشد فک‌های آن‌ها متوقف شده است جراحی فک پایین به همراه ارتودنسی دندان‌ها پیشنهاد می‌شود، البته بازهم تأکید می‌کنیم که وضعیت بیمارهای مختلف با یکدیگر یکسان نیست؛ لذا باید ابتدا بیمار توسط متخصص معاینه شود تا دندان پزشک در مورد نحوه درمان او تصمیم بگیرد.

درمان ارتودنسی برای فک پایین جلوزده

در بیمارانی که ناهنجاری فک پایین جلوزده دارند، معمولاً بی نظمی‌هایی در دندان‌های آن‌ها مشاهده می‌شود. توصیه شده است که قبل از انجام جراحی ابتدا به کمک ارتودنسی که معمولاً بین یک تا دوسال زمان لازم دارد، دندان‌های بیمار را مرتب کنند سپس بعد از اینکه رشد فک های او کامل شد، به کمک جراحی قسمتی از فک پایین بیمار برش داده شده و رابطه فکین در حالت ایده آل خود تنظیم گردد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: