ژل ارتودنسی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

داشتن دندان هایی بهم ریخته و نامرتب، می تواند زیبایی شما را به خطر بیندازد. دندان های نامرتب و نامنظم، طرح لبخند شما را زیبا می کند و داشتن یک لبخند زیبا و جذاب، حس اعتماد را در مخاطب شما ایجاد می کند و می تواند تصویر زیبا و جذابی از شما در ذهن مخاطبتان بسازد.به علاوه یک لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و ارتباطات اجتماعی شما را بهبود ببخشد. به علاوه داشتن دندان هایی مرتب و منظم، بهداشت و سلامت دندان های شما را ارتقا می دهد. اگر شما دندان هایی مرتب و منظم داشته باشید، مسلما راحت تر می توانید دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.

این مسئله باعث می شود که میکروب ها و باکتری ها روی دندان های شما رشد نکنند و دندان های شما در معرض پوسیدگی و خراب شدن قرار نگیرند. برای مرتب کردن دندان های نامنظم و بهم ریختگی، دندانپزشکان از درمان ارتودنسی استفاده می کنند.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی دندان

انواع ارتودنسی ها کدامند؟

انجام ارتودنسی روی دندان ها به دو روش ثابت و متحرک انجام می شود. در روش ارتودنسی ثابت، براکت های موجود در بریس های ارتودنسی با چسب های قوی روی دندان های بیمار چسبانده می شوند و بیمار نمی تواند این بریس ها را از دهان خود خارج کند. انواعی از ارتودنسی های ثابت عبارتند از: ارتودنسی با کمک بریس های فلزی، ارتودنسی با استفاده از بریس های سرامیکی، ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال. در روش دوم ارتودنسی دندان ها که ارتودنسی متحرک نام دارد، از بریس هایی استفاده می شود که بیمار می تواند آن ها را از دهان خود به طور موقتی خارج کند و به همین دلیل، به این نوع از ارتودنسی ها، ارتودنسی متحرک گفته می شود. ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی یک نوع ارتودنسی متحرک است.

ژل ارتودنسی چیست؟

اگر شما درمان ارتودنسی را شروع کرده باشید، احتمالا یکی از مراقبت هایی که دندانپزشک شما همواره بر انجام آن تاکید خواهد کرد، شست و شوی مداوم دهان و مسواک زدن مرتب دندان ها است. تمیز کردن دندان ها و بریس های ارتودنسی با کمک یک نوع خمیر دندان خاص که ژل ارتودنسی نام دارد انجام می شود. همچنین برای تسکین درد های ناشی از ارتودنسی، از یک سری ژل های تسکین دهنده درد دندان استفاده می شود.

منبع: http://www.bestdentists.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: