درمورد ارتودنسی دندان بیشتر بدانید
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان ها، یک روش زیبایی و درمانی برای ترمیم و تصحیح دندان ها و فک هایی است که در محل مناسبی قرار نگرفته اند. برای انجام این کار، دندانپزشک دستگاه هایی روی دندان های شما قرار می‌دهد. این دستگاه های ارتودنسی که بریس نامیده می‌شوند، با اعمال یک فشار دائمی و ملایم، دندان ها را آن قدر جا به جا می‌کنند تا در محل صحیح و مناسبی قرار بگیرند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان سریع

انواع ارتودنسی

  • ارتودنسی با استفاده از بریس های ثابت
  • ارتودنسی با استفاده از بریس های متحرک

ارتودنسی با کمک بریس های ثابت چیست و چگونه انجام می شود؟

دستگاه های ارتودنسی ثابت از قسمت های مختلفی شامل: براکت ها، سیم ها و کش های رنگی، ساخته شده اند. برای انجام ارتودنسی با بریس های ثابت، دندانپزشک براکت ها را با چسب های قوی مخصوصی روی دندان های شما می‌چسباند. کش های رنگی اطراف هر براکت قرار می‌گیرند و سیم ها اجزایی هستند که براکت ها را به هم متصل می‌کنند. همانطور که گفته شد، دستگاه های ارتودنسی ثابت به دندان ها می‌چسبند و قابلیت جا به جایی ندارند؛ به همین دلیل به این نوع ارتودنسی، ارتودنسی ثابت می‌گویند. انواع روش های انجام ارتودنسی ثابت عبارتند از:

  • ارتودنسی فلزی یا سنتی
  • ارتودنسی سرامیکی یا دیمون
  • ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی

بیشتربخوانید... ارتودنسی ژله ای

ارتودنسی با کمک بریس های متحرک چیست و چگونه انجام می شود؟

در این نوع از ارتودنسی ها، برخلاف ارتودنسی های ثابت، از بریس های متحرکی که قابلیت جا به جایی دارند استفاده می‌شود. برای انجام ارتودنسی متحرک، دندانپزشک ابتدا دندان های شما را معاینه کرده و سپس یک سیر درمانی کامل برای شما تعیین می‌کند؛ به طوری که شما می‌توانید نتیجه کار را پیش از شروع درمان، مشاهده کنید. سپس از دندان های شما قالب می‌گیرد و برای ساخت تعدادی پلاک ارتودنسی شفاف به لابراتوار می‌فرستد. هر یک از پلاک هایی را که در لابراتوار ساخته می‌شوند، می توان به مدت دو الی سه هفته استفاده کرد. در طی این مدت، دندان ها مقداری جا به جا شده و قسمتی از فرایند ارتودنسی را طی می‌کنند. بعد از آن پلاک های دیگر به نوبت استفاده می‌شوند تا فرایند درمان ارتودنسی تکمیل شود. همچنین بیمار می‌تواند هنگام غذا خوردن یا برای شرکت در یک مهمانی، پلاک ها را از دهان خود خارج کند.

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، یک ارتودنسی متحرک است. پلاک های ارتودنسی متحرک برای درمان ناهنجاری های شدید دندانی کاربردی نداشته و تنها ناهنجاری های خفیف تا متوسط به کمک آن ها درمان می‌شوند.

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: