درمان پوسیدگی بین دو دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

یکی از مواردی که باعث می شود دندان ها سیاه شوند و به قول معروف بپوسند این است که بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت نمی شود. باکتری هایی در درون دهان وجود دارند که اگر از روی دندان ها برداشته نشوند می توانند باعث آسیب رساندن به دندان شوند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سریع

از دیگر موارد می توان به این اشاره کرد که اگر مواد غذایی اسیدی مصرف کنید یا مواد غذایی که دارای قند زیاد هستند استفاده کنید این مواد روی دندان ها باقی می مانند و از بین نمی روند مگر اینکه مسواک بزنید یا اینکه دهان شویه را انجام دهید، این مواد قندی باکتر می شوند که باکتری ها مینای دندان را از بین ببرند و دندان دچار پوسیدگی می شود.

از دیگر مواردی که باعث پوسیدگی دندان می شود، سرما و گرما است.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

راه های درمان پوسیدگی بین دو دندان

راه های مختلفی برای از بین بردن پوسیدگی دندان وجود دارد که می توان از جمله این موارد به پر کردن دندان با کامپوزیت و روکش اشاره کرد. برای اینکه بتوانید از پر کردن دندان استفاده کنید می بایست دندان های شما مورد بررسی قرار بگیرند و سپس اگر امکان پر کردن وجود داشت، دکتر دندان پزشک ابتدا جرم ها را بر میدارد و سپس بین حفره ها را با مواد کامپوزیت پر میکند و به این صورت دیگر سیاهی های دندان های شما معلوم نمی شوند.

بیشتربخوانید... بلیچینگ

اما اگر نتوان از پر کردن استفاده کرد و حفره به گونه ای باشد که مواد کامپوزیت جوابگو نباشد در نهایت از روکش دندان استفاده می کنیم، البته در این موارد می بایست عصب کشی انجام شود و تا درد های بیمار از بین بروند. چرا که ممکن است بعد از گذشت یک مدت روکش دندان ضعیف شود و بین دندان ها مواد غذایی قرار بگیرند و این باعث می شود که دهان بوی نا مطبوعی به خود بگیرد. در این صورت می بایست روکش تعویض گردد.

در گاهی از اوقات هنگامی که دندان را با مواد کامپوزیت پر میکنند، بعد از یک مدت نیز دندان دوباره شروع به درد گرفتن میکند و این نشانه این است که دندان در حال از بین رفتن می باشد و برای این مشکل هم ابتدا عصب کشی انجام میشود.

منبع: http://www.bestdentists.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: