آیا استفاده از ارتودنسی زرد مناسب است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

درمان ارتودنسی دندان، یک درمان نسبتا طولانی مدت است؛ به این معنی که بیمار باید مدت زمان نسبتا طولانی از ارتودنسی استفاده کند؛ از این رو ظاهر ارتودنسی فلزی می تواند بسیار یکنواخت و کسل کننده باشد. یک راه بسیار مناسب برای تنوع دادن به درمان ارتودنسی دندان، استفاده از کش های رنگی است. این کش ها در رنگ های مختلف و متنوعی وجود دارند و به ظاهر ارتودنسی تنوع می بخشند. بسیاری از کودکان و نوجوانان و حتی افراد بزرگسال از ارتودنسی رنگی استقبال می کنند؛ به علاوه شما می توانید در هر بار قرار ملاقات با متخصص ارتودنسی، رنگ این کش ها را تعویض کنید.

انتخاب رنگ ارتودنسی دندان، یک امر کاملا سلیقه ای است و به خود بیمار بستگی دارد. اما با این حال نکاتی در مورد انتخاب رنگ ارتودنسی وجود دارد که شما را در انتخاب رنگ مناسب برای ارتودنسی سریع یاری می دهد.

نکاتی در مورد انتخاب رنگ ارتودنسی

  • سعی کنید در انتخاب رنگ ارتودنسی، از رنگ های بسیار روشن مانند رنگ سفید، استفاده نکنید؛ زیرا چنین رنگ های خیلی زود کثیف می شوند و تغییر رنگ می دهند.
  • کش های به رنگ سبز و قهوه ای می توانند این تصور را به وجود بیاورند که مثلا لابه لای دندان های شما ذرات سبزی گیر کرده است یا دندان های شما دچار پوسیدگی شده اند.
  • کش های ارتودنسی به رنگ زرد، انتخاب چندان مناسبی به نظر نمی رسند؛ زیرا ظاهر دندان های شما را زردتر نشان می دهند.
  • می توانید به جای استفاده کردن از یک رنگ، کش ها با رنگ های متفاوتی انتخاب کرده و با هم ترکیب کنید؛ به این ترتیب یک ارتودنسی رنگین کمانی جذاب و زیبا بسازید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی وعمل بینی

ارتودنسی زرد

رنگ زرد یک رنگ بسیار شاد و انرژی بخش است؛ به همین دلیل رنگ محبوبی در میان افراد به حساب می آید. البته اگر شما به شدت طرفدار رنگ زرد هستید بهتر است از این رنگ برای لباس های خود یا سایر لوازم شخصی استفاده کنید. در واقع رنگ زرد یک انتخاب مناسب برای رنگ کش های ارتودنسی دندان نیست؛ زیرا هنگامی که کش های به رنگ زرد، در کنار دندان های شما قرار می گیرند، باعث می شوند دندان های شما زردتر به نظر برسند و همین امر باعث می شود اطرافیان شما تصور کنند که زیاد به بهداشت دندان هایتان اهمیت نمی دهید؛ از این رو توصیه می شود که بهتر است از ارتودنسی زرد صرف نظر کنید؛ البته این موضوع صرفا یک توصیه است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت چیست؟





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: