ارتودنسی چجوریه؟
نوشته شده توسط : نت ویر

اول اینکه ارتودنسی یکی از تخصص های دندان پزشکی است. دوم اینکه همان طور که می دانید افراد زیادی  هستند که از نا منظمی دندان ها و یا فک خود رنج می برند. معمولا افراد فکر می کنند که ارتودنسی فقط برای زیباتر شدن دندان ها و صورت انجام می شود؛ اما بهتر است بدانید که افرادی که دارای مشکلات جدی و شدید فک و دندان هستند، علاوه بر اینکه بر زیبایی و چهره اشان خدشه وارد می شود، دچار مشکلات دیگری هم می شوند.

انواع ارتودنسی چیست؟

آیا ارتودنسی ضرر دارد؟

  • یکی از ضرر های احتمالی ارتودنسی، پوسیدگی دندان هاست. البته در ارتودنسی ثابت، آن نواحی از دندان که زیر براکت ها قرار دارند دچار مشکل نخواهند شد؛ بلکه ممکن است قسمت هایی از دندان که دور تا دور براکت ها هستند دچار پوسیدگی شوند. دلیل این پوسیدگی ها هم تمیز نشدن کافی دندان ها از مواد غذایی است. پس اگر بهداشت دهان و دندان را در این مدت به خوبی رعایت کنید، احتمال این پوسیدگی ها بسیار کم می شود.
  • از دیگر ضرر های ارتودنسی شاید درد های آن باشد. البته رفته رفته این درد ها کم تر می شوند، اما در روز ها و هفته های اول این درد ها بیشتر است. می توانید از مسکن ها استفاده کنید اما در خوردن آن ها زیاده روی نکنید. 

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

آیا می توان هزینه های ارتودنسی را قسطی پرداخت کرد؟

بله؛ با توجه به این که هزینه ارتودنسی بسیار بالا رفته است، معمولا اکثر کلینیک های دندان پزشکی و ارتودنتیست ها پرداخت هزینه آن را به طور قسطی قبول می کنند.

آیا ارتودنسی محدودیت سنی دارد؟

خیر؛ به طور کلی نمی توان گفت که درمان ارتودنسی محدودیت سنی دارد، اما بهتر است بدانید که هر چه در سن های کم تر انجام شود نتیجه بهتری دارد؛ علاوه بر آن، ارتودنسی که در سن های پایین انجام شود، بسیار راحت تر است و حتی سرعت بیشتری دارد؛ زیرا در سنین کودکی و نوجوانی هنوز استخوان ها و دندان ها به طور کامل ثابت نشده اند.

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: