دانستنی های ارتودنسی عقب بردن دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

اورجت همپوشانی دندان ها در بعد افقی است. این بدان معنا است که دندان های بالایی از دندان های پایین برجسته می شوند و جلوتر از آن قرار دارند. این اغلب "اوربایت" نامیده می شود؛ اگر چه این اصطلاح صحیح نیست و یک متخصص ارتودنسی همیشه از اصطلاح اورجت استفاده می کند.

حتما بخوانید... ارتودنسی متحرک

چه عواملی باعث ایجاد اورجت می شود؟

افزایش اورجت می تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود. معمولا جایی است که فک بالا نسبت به فک پایین بیشتر جلو است و بنابراین دندان های فوقانی در اصطلاح اختلاف اسکلتی به جلو منتقل می شوند. این امر می تواند توسط یک فک بالا برجسته تر یا فک پایین جمع شده ایجاد شود.

این امر باعث عدم اختلاف در نحوه تماس همه دندان ها می شود و می تواند به صورت افزایش بیش از حد آشکار شود. افزایش بیش از حد نیز می تواند به دلیل اختلاف تعداد دندان یا طول قوس باشد. اگر فک پایین دندان از دست رفته باشد، چه از نظر مادرزادی و چه در نتیجه از  دست دادن زودرس دندان، این امر همچنین می تواند باعث افزایش میزان بیرون زدگی دندان های فوقانی از پایین تر شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان ژله ای

درمان، عقب بردن دندان با ارتودنسی

درمان اورجت و اصلاح مشکل بیرون زدگی دندان های بالا به علت ایجاد آن بستگی دارد. اما در کل یک ارتودنتیست خوب قادر است که در این زمینه به بیماران کمک کند. او ابتدا علت اصلی اورجت را بررسی می کند و بر اساس درجه و شدت آن به درمان و عقب بردن دندان ها اقدام می کند. اوتودنتیست ها از انواع لوازم و بریس برای یک درمان به نسبت طولانی مدت اقدام می کنند.

در صورت افزایش اورجت، می توان از بریس برای تراز كردن دندان ها و كاهش آن استفاده كرد. اگر دندان ها به طور قابل توجهی بیرون زده یا شلوغی بیشتری وجود داشته باشد، این ممکن است نیاز به بریس در ترکیب با کشیدن دندان به صورت انتخابی در قوس فوقانی داشته باشد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان سریع

آوردن دندان ها به انسداد با وجود اختلاف در جایی که قوس فوقانی دندان ها به جلو هستند، به استتار ارتودنسی معروف است و با برداشتن یک جفت دندان در ردیف فوقانی، معمولا اولین یا دومین پرمولر در وسط دندان، حاصل می شود. این بدان معنا است که دندان های بالایی را می توان به فضا جمع کرد و اختلاف را می توان با حذف فضایی که دندان های کشیده شده ایجاد کرده است، جبران کرد.

منبع: مجله تخصصی ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: