مدت زمان اجرای ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

از آن جایی که فرایند ایمپلنت دندان سه مرحله‌ای است، طول درمان و مراحل اجرای آن بین 5 الی 8 ماه تخمین زده می‌شود. البته، این زمان برای افرادی که نیاز به اجرای ایمپلنت برای تمام دندان‌های خود دارند کمی طولانی‌تر است. طبیعتا، افرادی که تنها یک دندان خود را تحت درمان ترمیم و زیبایی دندان قرار میدهند نیاز به طول درمان بسیار کمتری دارند.

بیشتربخوانید... بلیچینگ چیست

مراحل اجرای ایمپلنت دندانی

مرحله اول درمان - ارزیابیدر این مرحله پزشک وضعیت تمامی دندان‌ها از جمله دندان‌های کناری را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. پزشک ابتدا تمامی دندان‌ها را توسط سی تی اسکن بررسی کرده و در صورت نیاز به عمل‌های جراحی بیشتر، مراتب را برای اجرا فراهم می‌کند. این مرحله ممکن است 2 الی 3 روز به طول بی‌انجامد. البته این در حالی است که استخوان نیاز به پیوند نداشته باشد؛ در غیر این صورت مرحله اول می‌تواند تا 3 الی 6 ماه طول بکشد.

مرحله دوم – نصب پایه دندانپس از ارزیابی‌های صورت گرفته، پزشک اقدام به قرار دادن پایه ایمپلنت می‌کند. این پایه در استخوان لثه فرو رفته و نیاز به برش لثه دارد. در این روش که 2 الی 3 ساعت به طول می‌انجامد پزشک بسته به تشخیص خود بیمار را بیهوش می‌کند. پس از اتمام فاز دوم، بیمار به مدت 3 الی 6 ماه فرایند بهبودی را طی خواهد کرد. پس از بهبودی کامل، بیمار باید مرحله نهایی را آغاز کند.

بیشتربخوانید... کامپوزیت دندان

مرحله نهایی – قرار دادن تاج دنداندر این مرحله پس از بهبودی کامل لثه، فرایند قرار دادن تاج بر روی پایه ایمپلنت آغاز می‌شود. در این زمان تصویری از شرایط دهان بیمار گرفته شده و مورد ارزیابی پزشک قرار می‌گیرد. در واقع تاج‌ها متناسب با سایز پایه دندان ساخته می‌شوند. این مرحله نیز 2 هفته زمان می‌برد تا تاج‌ها با توجه به رنگ و سایز دهان شما ساخته شوند. پس از آن فرایند ایمپلنت به پایان رسیده و فرد می‌تواند تقریبا پس از 2 هفته فعالیت روزمره خود را از سر گیرد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست؟

آیا ایمپلنت فوری صحت دارد

در واقع از لحاظ تئوری این امر شدنی است. اما، هرگز کیفیت لازم را ندارد؛ همچنین می‌تواند آسیب شدیدی به سلامت دندان و لثه وارد کند. چراکه استخوان لثه هیچ زمانی را برای بهبودی در اختیار نخواهد داشت. ایمپلنت فوری در واقع مانند عکس فوری می‌باشد. هیچگاه نمی‌توان متصور شد که در 17 دقیقه یک عکس پرسنلی ظاهر، روتوش و ادیت شود. بنابراین، ایمپلنت فوری نیز تنها یک تبلیغ افسانه‌ای است.

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: