آیا ارتودنسی بنفش مناسب من می باشد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی یکی از روش های برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری ‌های مربوط به دندان و فک می باشد. ارتودنسی انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک

ارتودنسی های نوع ثابت دارای زیرمجموعه های مختلفی هستند مانند: ارتودنسی های ثابت فلزی، ارتودنسی های ثابت سرامیکی، ارتودنسی های ثابت بی رنگ و ارتودنسی های ثابت رنگی.

ارتودنسی های رنگی شامل چه رنگ هایی می شود؟

در واقع باید گفت که چیزی به عنوان ارتودنسی رنگی وجود ندارد و به دلیل این که در ارتودنسی ثابت می ‌توان از کش ها و لاستیک های رنگی مختلفی استفاده کرد، در بین عموم بنام ارتودنسی رنگی شناخته شده است. شما می توانید برای کش های ارتودنسی خود از رنگ های مشکی، آبی، صورتی، قرمز، رنگ های تیره روشن و حتی ارتودنسی بنفش استفاده کنید.

همچنین می ‌توان گفت که شما در انتخاب رنگهای متنوع دست هایتان باز است؛ اما باید بدانید که مواردی است که در انتخاب رنگ ارتودنسی تان نباید به آنها توجه کنید. به این دلیل که ممکن است برخی از رنگ ها دندان های شما را پوسیده، فرسوده و یا زشت نشان دهند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی کودکان

چه رنگ هایی برای بریس ها بهتر است و از کدام رنگ ها باید پرهیز کنید؟

همانطور که می دانید این مقاله در مورد ارتودنسی بنفش می باشد؛ ما در اینجا به رنگ های مختلف دیگر هم اشاره می کنیم. پرطرفدارترین رنگ بندی های بریس ها رنگ های ملایم صورتی، قرمز، نارنجی، سبز، آبی، زرد و بنفش است. متخصص ارتودنسی می تواند به شما کمک کند تا رنگ های مناسب را برای دندان هایتان انتخاب کنید.

باید بدانید که فقط اولویت تان این نباید باشد که رنگ مورد علاقه تان را انتخاب کنید. بلکه رنگ دندان ها، ظاهر فرد، رنگ پوست و عوامل دیگری می تواند در انتخاب رنگ بریس ها تأثیر گذار باشد. شما می توانید انتخاب رنگ ارتودنسی تان را بر اساس نوع پوشش، تیم ورزشی مورد علاقه، رنگ پوست و مواردی از این قبیل انتخاب کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی پیشگیری

آیا می توان در کنار ارتودنسی بنفش چند رنگ مختلف دیگر هم داشت؟

البته که می توانید داشته باشید. وقتی رنگ ها را جایگزین کنید بهتر به نظر می‌رسند. شما می توانید اگر در جلسه اول خواستید ارتودنسی بنفش را برای خود انتخاب کنید، در جلسه بعدی که چند هفته بعد می باشد و پزشک شما خواست کش های ارتودنسی تان را تعویض کند، می توانید رنگ جدیدی را انتخاب کنید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سریع

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: