قیمت پرکردن دندان با مواد سفید
نوشته شده توسط : نت ویر

معمولا، رنگ زرد و پوسیدگی دندان‌ها می‌تواند اعتماد به نفس را از افراد بگیرد. همین امر موجب شده است تا آن‌ها به دنبال راهی برای سفید کردن دندان خود باشند. روش‌های مختلفی برای سفید کردن دندان وجود دارد که کامپوزیت و موادهای پرکننده سفید رنگ از همه بهتر هستند.

کامپوزیت دندان چیست؟

پرکننده‌های دندان انواع مختلفی دارند که در این مطلب قصد داریم به پرکننده‌های کامپوزیتی یا ماده سفید اشاره کنیم. کامپوزیت ماده‌ای خمیری از ترکیب پلاستیک و سرامیک است که از نظر ظاهری کاملا شبیه به دندان بوده و برای پنهان کردن رنگ بد دندان و پوسیدگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اجرای کامپوزیت، آن را با ماده‌های چسبنده مخصوص بر روی دندان‌ها تعبیه می کنند.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی کودکان

چه زمانی نیاز به پر کردن دندان است؟

پر کردن دندان یکی از رایج‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین درمان‌های دندانپزشکی است. پر کردن دندان زمانی صورت می‌گیرد که دندان‌ها کاملا پوسیده نشده باشند و استحکام لازم جهت پر شدن را دارا باشند. در گذشته به جای استفاده از کامپوزیت از ماده‌های سیاه و طلا استفاده می‌کردند که این امر زیبایی دندان را از بین می‌برد.
اما، امروزه با تولید انواع ماده‌های پرکننده، دیگر خبری از پرکننده‌های سیاه و طلا نیست. در واقع ماده‌هایی نظیر پرسلن و کامپوزیت از نظر ظاهری کاملا شبیه به دندان بوده و هرگز مصنوعی بودن آن را جلوه نمی‌دهد. پر کردن دندان برای تمامی قسمت‌های دندان های جلویی و عقبی کاربرد دارد. کامپوزیت ماده‌ای انعطاف‌پذیر است که امکان اجرای آن در تمامی قسمت‌های دندان وجود دارد.

بیشتربخوانید... ایمپلنت دندان

مزایای پر کردن دندان با کامپوزیت یا مواد سفید

  • بازسازی دندان‌ها به شکلی ایده‌آل و زیبا
  • سازگاری کامل با رنگ دندان
  • اجرای راحت و بدون درد
  • عدم نیاز به تراشیده شدن مینای دندان جهت نصب
  • پر شدن قسمت‌های آسیب دیده

عوامل موثر بر قیمت پر کردن دندان با مواد کامپوزیت

هزینه پر کردن دندان با کامپوزیت و ماده سفید رنگ بستگی به میزان پوسیدگی دندان و میزان استفاده از ماده دارد. در صورتی که میزان آسیب دیدگی دندان زیاد باشد، قیمت اجرای کامپوزیت نیز افزایش می‌یابد. در برخی از مواقع پزشک مجبور است برای اجرای کامپوزیت و پر کردن دندان از مواد شوینده به منظور باکتری زدایی استفاده کند که این امر هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین، یادآور می‌شود که هزینه‌های کلینیک دندانپزشکی، دستمزد پزشک و کادر درمانی نیز در قیمت نهایی اجرای کامپوزیت دندان لحاظ خواهد شد. از این رو، توصیه می‌شود قبل از مراجعه به پزشک تمامی هزینه‌ها را جویا شوید.

بیشتربخوانید... لمینت دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: