مراقبت بعد از لیفت لثه
نوشته شده توسط : نت ویر

در بسیاری از مواقع شاهد افرادی هستیم که هنگام خندیدن، لثه هایشان بیش از حد معمول نمایان می‌شود. این امر به دلایل مختلفی نظیر ژنتیک و عدم نگهداری مناسب از دندان ها بستگی دارد که خوشبختانه قابل درمان است. در بین درمان های مختلف اصلاح طرح لبخند، تنها درمان با لیزر است که نتیجه مثبتی از خود نشان داده و بافت لثه را به طور قابل ملاحظه ای ترمیم می‌کند.

بیشتربخوانید... لمینت دندان چیست؟

مراقبت بعد از لیفت لثه در روز اول

مراجعین باید بعد از عمل لیف لثه نسبت به برنامه غذایی خود حساس باشند. چراکه لیفت لثه موجب حساسیت در لثه ها و از همه مهمتر التهاب آن تا چند روز می‌شود. از همین رو به هیچ عنوان نباید غذاهای ترش، تند، پر ادویه و چسبناک مصرف کرد. از آن جایی که پس از لیفت لثه هنوز بافت های آن به خوبی ترمیم نشده‌اند، ممکن است این دست از غذاها در لا به لای دندان بچسبند و باعث عفونت مجدد لثه شوند. یاد آور می‌شود که از زدن مسواک به صورت اصولی و مصرف دهان شویه دریغ نکنید.

روز دوم مراقبت بعد از لیفت لثه

از روز دوم به بعد کم‌کم می‌توان مصرف غذا و نوشیدنی را آغاز کرد. اما تا حد امکان نباید به یکباره از نوشیدنی های سرد و به ویژه غذای داغ استفاده کرد. بهترین نوع غذا یا نوشیدنی در حالت نیمه سرد یا نیمه گرم است. همچنین، به یاد داشته باشید که از برخورد دست و اجسام خارجی با لثه ها جدا خودداری کنید. از آن جایی که پانسمان لثه ممکن است موجب خارش یا حالتی غیر عادی در دهان افراد شود، باید چند روزی را تحمل کرد و پس از آن برای بررسی و تعویض آن به پزشک مراجعه کرد. تمامی داروهای تجویز شده توسط پزشک را نیز باید مصرف کرد.

بیشتر بخوانید... ونیر دندان

مراقبت بعد از لیفت لثه از روز دوم به بعد

پس از گذشت 48 ساعت باید برنامه‌ای ویژه برای مراقبت از لثه ها نوشت. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پس از گذشت 48 ساعت دوره نقاهت به پایان رسیده و دیگر نیازی به مراقبت نیست. بر عکس! با گذشت 48 ساعت لثه ها به مرحله ای از نقاهت می‌رسند که نیاز به مراقبت بیشتر داشته و مصرف دهان شویه به صورت معین توصیه می‌شود. بهتر است تا 1 هفته مصرف دهان شویه را ادامه دهید و از مسواک نرم برای تمیز کردن لثه ها استفاده کنید.

منبع: بهترین مرکز دندانپزشکی جنت آباد





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: