تفاوت ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی
نوشته شده توسط : نت ویر

ایمپلنت دندان راهی بسیار مناسب برای افرادی است که دندان های آن ها از بین رفته است یا به هر دلیلی دچار آسیب دیدگی شده است. اینگونه افراد می توانند به راحتی با مراجعه به پزشک دندان هایی نو برای خود برگزینند، این دندان ها داخل فک پیچ می شوند و دارای مقاومت و استقامت بسیار زیادی می باشند. اما بعضی از افراد هستند که میخواهند این کار را به سرعت انجام دهند و به قول معروف عجله دارند یا می خواهند طی مدت بسیار کوتاهی دندان های آنها ترمیم شود و شکل اولیه خود را باز یابد که در این صورت از ایمپلنت فوری دندان استفاده میکنند.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

تفاوت ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی

ایمپلنت فوری به گونه ای عمل میکند که بیمار می تواند از دندان های کاشته شده به خوبی دندان های اصلی خود استفاده کند، اما در این روش باید تا مرحله جوش خوردن کامل دندان صبر کرد تا ریشه دندان ها که همان پیچ است کاملا با استخوان فک جوش بخورند تا بتوانید از آن ها مانند دندان های اصلی خود استفاده کنید. ایمپلنت دندان فوری یکی از راه هایی است که با استفاده از آن دیگر لازم نیست نگران جراحی های فک باشید و در این روش به سرعت دکتر دندان پزشک برای شما دندان هایی جدید درست میکند.

اگر از روش ایمپلنت معمولی استفاده کنید، از پین هایی استفاده می شود که از تیتانیوم سازگار ساخته شده اند، این پین ها وظیفه دارند که تاج دندان را به ریشه دندان اصلی متصل کنند و در جای خود محکم شوند. برای جوش خوردن این پین به استخوان فک چند ماه زمان لازم است که بعد از آن می بایست روکش دندان (لمینت دندان) را قرار دهند.

اما در ایمپلنت دندان فوری اینگونه نیست و با روش های دیگر ایمپلنت کمی تفاوت دارد، در این روش اگر استخوان فک دارای تراکم خوبی باشد و طول و عرض آن مناسب باشد برای کاشت پروتز نیاز نیست که سه ماه صبر کنیم و در حین جراحی پروتز کاشته می شود.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

بعد از این که پروتز جایگذاری شد در سه تا پنج ماه بعدی پروتز فاینال به جای پروتز موقت که در ابتدا کار گذاری شده بود جای گذاری می شود. در دوره ای که قرار است پین به استخوان جوش بخورد نباید فشار زیادی به آن وارد کرد، فشاره که این پین می تواند تحمل کند برابر با 20 تا 30 نیوتون است و بیشتر از آن ممکن است به ایمپلنت آسیب وارد کند.

منبع:





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: