ارتودنسی سرامیکی چیست و هزینه آن چقدر است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان ها، یک روش دندانپزشکی است که به ترمیم و درمان وضعیت دندان ها و اصلاح موقعیت فک هایی که در محل مناسبی قرار نگرفته اند، می پردازد. ارتودنسی دندان، توسط دندانپزشک متخصص ارتودنسی انجام می شود و انجام این کار را نمی توان به هر دندانپزشکی سپرد. دندانپزشک متخصصی که کار ارتودنسی را انجام م دهد، ارتودنتیست نام دارد. برای انجام ارتودنسی روی دندان ها، ارتودنتیست دستگاه های خاصی را روی دندان های شما قرار می دهد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی و عمل بینی

انواع روش های انجام ارتودنسی:

ارتودنسی روی دندان ها، با دو روش کلی ثابت و متحرک انجام می شود. این که آیا بریس های ارتودنسی به صورت ثابت روی دندان های بیمار قرار می گیرند یا قابلیت جا به جایی و خارج کردن از دهان را دارند، تعیین کننده ثابت یا متحرک بودن ارتودنسی است.

در ارتودنسی ثابت، براکت های موجود در بریس های ارتودنسی، با کمک چسب های قوی روی دندان های بیمار چسبانده می شوند و بیمار نمی تواند بریس ها را از دهان خود خارج کند. مثال هایی برای ارتودنسی ثابت عبارتند از: ارتودنسی فلزی، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی لینگوال. در ارتودنسی متحرک، بیمار می تواند دستگاه های ارتودنسی را از دهان خود خارج کند. ارتودنسی اینویزیلاین یا نامرئی نوعی ارتودنسی متحرک است.

بیشتربخوانید... ارتودنسی سریع

ارتودنسی سرامیکی چیست؟

بریس ها و دستگاه های ارتودنسی از اجزای مختلفی تشکیل می شوند. این اجزا شامل براکت ها، سیم ها و کش های رنگی هستند. براکت هایی که در ارتودنسی سرامیکی استفاده می شوند، از جنس سرامیک ساخته شده اند. این براکت های سرامیکی، به صورت شفاف یا با رنگ هایی بسیار شبیه به رنگ دندان های شما ساخته می شوند.

به همین دلیل، این بریس ها توجه کمتری به خود جلب می کنند و مخاطب به راحتی نمی تواند تفاوت این براکت ها را با دندان های اصلی شما تشخیص دهد. همین قابلیت، باعث می شود که ارتودنسی سرامیکی در بین بزرگسالان محبوبیت زیادی داشته باشد. با کمک این نوع از ارتودنسی ها، حتی می توان ناهنجاری های شدید دندانی را درمان کرد.

هزینه انجام ارتودنسی سرامیکی چقدر است؟

هزینه های انجام ارتودنسی سرامیکی، نسبت به ارتودنسی فلزی، بیشتر است. هزینه های این درمان، به نوع ناهنجاری، شدت آن، طول دوره درمانی، سن بیمار، تعداد جلسات ملاقات با دندانپزشک، دستمزد دندانپزشک متخصص و... بستگی دارد.

رفرنس ... مجله تخصصی ارتودنسی





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: