پستانک ارتودنسی ژله ای چیست؟
نوشته شده توسط : نت ویر

برای اصلاح و درمان مشکلات و ناهنجاری های مربوط به فک ها و دندان ها از یک روش درمانی و زیبایی دندانپزشکی، به نام ارتودنسی استفاده می شود. برای انجام ارتودنسی، دندانپزشک متخصص این کار که ارتودنتیست نام دارد، دستگاه ها یا بریس های ارتودنسی را روی دندان های بیمار قرار می دهد. این دستگاه ها با وارد کردن یک فشار دائمی در کل طول دوره درمان ارتودنسی، فک ها و دندان های بیماران را به موقعیت مناسب بر می گردانند.

اصلاح و درمان ناهنجاری های فک و دندان ها به کمک ارتودنسی، نیازمند صرف هزینه زیادی است و یک پروسه درمانی و زیبایی طولانی مدت محسوب می شود. با وجود این مسائل، انجام ارتودنسی همچنان ضرورت دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی ثابت

امروزه دندانپزشکان با ارائه روش هایی به نام ارتودنسی پیشگیرانه می توانند از پیشرفت ناهنجاری های فک و دندان ها در کودکی جلوگیری کرده و کودک شما را در آینده از انجام ارتودنسی بی نیاز کنند. یکی از روش های به کار رفته در ارتودنسی پیشگیرانه، استفاده از پستانک ارتودنسی ژله ای است.  

بیشتربخوانید... ارتودنسی سریع

پستانک ارتودنسی ژله ای چیست؟

پستانک ارتودنسی ژله ای یکی از راه های انجام ارتودنسی پیشگیرانه در نوزادان است. مکیدن یکی از عادت هایی که در اکثر نوزادان مشاهده می شود. به دلیل وجود عادت مکیدن در نوزادان، والدین برای آن ها پستانک هایی تهیه می کنند. این پستانک ها به رفع نیاز مکیدن در نوزادان تا حد زیادی کمک می کنند.

اما باید توجه کرد که استفاده مداوم و طولانی مدت از پستانک ها، می تواند باعث ایجاد ناهنجاری ها و بیماری های مربوط به فک و دندان ها در نوزادان شود. استفاده از پستانک ها تا سن دو تا سه سالگی در نوزادان مانعی نداشته و مشکلی ایجاد نمی کند. اما در صورتی که استفاده از این وسیله طولانی تر شود و تا چهار پنج سالگی یا حتی بیشتر ادامه پیدا کند، ممکن است کودک شما در آینده به ناهنجاری های فک و دندان ها مبتلا شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک

یکی از راه ها جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی در آینده، استفاده از پستانک های ارتودنسی ژله ای است. این پستانک ها بر پایه یک سری اصول و قواعد علمی  ساخته می شوند و به فک ها و دندان های کودک شما آسیبی وارد نمی کنند.

رفرنس: مجله ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: