انواع روش های جراحی بینی
نوشته شده توسط : نت ویر

بینی دارای یک تیغه میانی است که اگر یک خط فرضی در مرکز بینی متصور شویم ؛ در حالت طبیعی ، تیغه بینی باید در راستای این خط فرضی قرار داشته باشد.

چنانچه تیغه بینی از خط مرکزی فرضی ، انحراف داشته باشد علاوه بر این که می تواند سبب ایجاد انسداد در مجاری بینی شود در موارد حاد می تواند سبب کج شدن فرم ظاهری بینی نیز شود.

چنانچه عمل بینی با هدف اصلاح انحراف تیغه بینی و تصحیح عملکرد اصلی بینی انجام شود در اصطلاح پزشکی ، به سپتوپلاستی موسوم می باشد و اگر با هدف زیبایی و اصلاح شکل ظاهری بینی انجام گیرد اصطلاحا رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی)  نامیده می شود.

توجه داشته باشید در صورتی که این دو عمل به طور همزمان انجام شوند این جراحی تحت عنوان سپتورینوپلاستی شناخته می شود.

از آن جا که بینی یکی از مهم ترین و برجسته ترین اعضای صورت به شمار می رود ، قاعدتا نمی توان تاثیر چشمگیر فرم ظاهری بینی در زیبایی چهره را انکار نمود.

بیشتربخوانید... عمل بینی طبیعی

از این رو جراحی زیبایی بینی ، اقدامی اثر گذار و موثر محسوب می شود که نتیجه آن تاثیر مستقیم در زیبایی صورت و متعاقبا میزان اعتماد به نفس دارد ؛ بنابراین باید نهایت دقت را در انتخاب جراح بینی بکار گرفت ، چرا که به صراحت می توان اذعان داشت مهم ترین پارامتر در کسب نتیجه قابل قبول از جراحی بینی ، وابسته به مهارت و تبحر جراح بینی می باشد.

انواع روش های جراحی بینی

جراحی بینی به دو روش باز و بسته انجام می شود و تنها وجه تمایز این دو روش در برشی است که در ناحیه مابین حفره های بینی ( کلوملا ) ایجاد می شود.

  • جراحی بینی به روش باز
  • جراحی بینی به روش بسته

در رینوپلاستی باز، یک برش 7 شکل کوچک روی پوست زده می شود بوسیله این برش حفرات بینی به دو قسمت تقسیم می شوند و به این ترتیب می توان پوست را به سمت بالای نوک بینی کشید. این حالت به جراح اجازه می دهد که روی موقعیت طبیعی غضروف نوک بینی کار کند و به آنچه که انجام می دهد مسلط باشد.

در جراحی بینی بسته هیچ گونه برشی روی سطح پوست زده نمی شود. برخی جراحان رینوپلاستی بسته را ترجیح می دهند و به نتایج فوق العاده ای هم می رسند. ولی اکثراً رینوپلاستی باز را انتخاب می کنند.
منابع:

 





:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: