روش ارتودنسی فک جلو و لوازم آن
نوشته شده توسط : نت ویر

فک جلو و اثرات عدم انطباق فک جسمی و عاطفی است. وقتی شرایط شدید باشد، می تواند در غذا خوردن، تنفس، خواب و گفتار تداخل ایجاد کند و باعث ناراحتی و درد شود؛ حتی اگر فک حرکت نکند. این به این دلیل است که مفصلی که در آن فک بالا و پایین قرار دارد، پیچیده است و هنگامی که قادر به عملکرد صحیح نباشد، درد مزمن اغلب نتیجه آن است. کودکانی که فک جلو دارند، می توانند با اذیت و آزار همسالان خود روبه رو شوند و حتی اگر این کار را نکنند، کمبود یا زیاد گزیدگی آنها باعث خودآگاهی آنها می شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت چیست؟

مهاربندها در ارتودنسی فک جلو

بریس درمان استاندارد دندان های کج یا شلوغ و فک نامرتب است. روش درمانی سنتی این است که براکت ها را به دندان ها سیمان کرده و آن ها را با سیم وصل کنید. در فواصل منظم، معمولا طی یک تا سه سال، یک متخصص ارتودنسی سیم را سفت می کند که به تدریج دندان ها و فک را به سمت هم ترازی حرکت می دهد. مهاربندها اغلب یک روش درمانی برای اوربایت هستند؛ جایی که فک بالا بیش از حد به جلو نشسته است و دندان های فوقانی بیرون زده اند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان کودکان

بریس های سرپوش در ارتودنسی فک جلو

هنگامی که عدم انطباق فک برای بریس های معمولی برای رسیدن به نتیجه رضایت بخش بیش از حد باشد، ممکن است متخصص ارتودنسی از بریس های سر استفاده کند . هدگیر عقب کشنده فک بالا را به عقب حرکت می دهد و هدگیر کششی فک بالا را به جلو حرکت می دهد.

منبسط کننده فک بالا

آرواره فوقانی بسط تصحیح اوربایت که در آن بیرون زده فک پایین و دندان های پایین تر در مقابل دندان های بالایی هستند، وقتی که دهان بسته است. منبسط کننده فک بالا یک دستگاه قاب سیم است که در سراسر قسمت بالایی قرار می گیرد. بیمار هر شب با استفاده از یک کلید مخصوص، مقدار انبساط را مقدار زیادی گسترده می کند. 

بیشتر بخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

ماسک صورت معکوس کشش

ماسک صورت معکوس کشش دستگاه دیگری برای اصلاح اندربایت، شبیه بریس های هدگیر است و همچنین یک شب استفاده می شود. متخصص ارتودنسی بریس های فلزی را روی دندان های فوقانی پشت ثابت می کند و این ها به ماسک صورت متصل می شوند که دور سر می پیچد و فک بالا را به عقب می کشد.

منبع:





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: