ارتودنسی فانکشنال (عملکردی) چیست و چه تفاوتی با ارتودنسی سنتی دارد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

بریس های ارتودنسی سنتی دندان ها را صاف می کنند؛ اما به عادت های بد عملکردی پاسخ نمی دهند. بدون اصلاح مشکلات اساسی ایجاد کننده این اختلال، خطر جابه جایی دندان های صاف با گذشت زمان افزایش می یابد و دوباره نامطلوب می شود. در چنین شرایطی ارتودنسی فانکشنال (عملکردی) است که تفاوت ایجاد می کند.

بیشتربخوانید...ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی فانکشنال (عملکردی) چیست؟

وقتی بیشتر افراد به فکر ارتودنسی می افتند، به فکر صاف کردن دندان های خود برای لبخند یکنواخت و زیبا هستند. با این حال، ارتودنسی اغلب مواردی را که از ناحیه فک و گزش ایجاد می شود، اصلاح می کند که ممکن است مشکل ساز شود و برای برخی، ارتودنسی فانکشنال این روند را یک گام جلوتر می برد. ارتودنسی فانکشنال به تغییر موقعیت فک بالا و پایین شما کمک می کند که فرد از مشخصات چهره بهتری برخوردار شود. این رشته ارتودنسی برای اصلاح دندان ها و ساختار صورت شما برای افرادی که نگران دندان ها و زیبایی های صورت خود هستند، نیز عمل می کند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی دندان متحرک

ارتودنسی فانکشنال چه تفاوتی با درمان ارتودنسی سنتی دارد؟

در جایی که ارتودنسی سنتی فقط بر روی صاف نمودن دندان متمرکز است، ارتودنسی فانکشنال یک رویکرد دوگانه است که تمرکز اولیه آن ارتوپدی است. این تمرکز شامل بهبود راه هوایی و گزش بیمار (انسداد) است. دستیابی به دندان های مستقیم از طریق ارتودنسی سنتی کانون اصلی ارتودنسی عملکردی است. قبل از شروع هر گونه درمان ارتودنسی، ارتودنسی فانکشنال این جنبه های ارتوپدی سلامت کلی بیمار را برطرف می کند:

  • استخوان های اسکلتی که سر و صورت را تشکیل می دهند.
  • استخوان های فک بالا و پایین و مفصل گیجگاهی فکی (TMJ)
  • رابطه TMJ با گردن و پشت
  • راه هوایی بیمار

بیشتربخوانید:

هدف ارتودنسی فانکشنال چیست؟

ارتودنسی فانکشنال (کارکردی) با بهینه سازی چهار ناحیه ذکر شده در بالا از طریق روش های مختلف درمان ارتودنسی، به دنبال کمک به کودکان در رشد کامل ژنتیکی خود است. انبساط کام که باعث افزایش اندازه فک و مجاری هوایی می شود، از طریق استفاده از وسایل خوراکی و بریس های سنتی اتفاق می افتد؛ بنابراین فضای کافی برای جا افتادن دندان ها ایجاد می شود. برای کودکان، ارتودنسی عملکردی باعث رشد مناسب (رو به جلو) صورت می شود. این امر به عنوان بخشی از دوره درمان، نیاز به کشیدن دندان های دائمی را به حداقل می رساند.

منبع: دانستنی های دندانپزشکی





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: