ارتودنسی فک پایین برای چه کسانی مناسب است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

 موقعیت دندان های نامرتب در فک پایین را می توان با ارتودنسی فک پایین و بریس های دندان در کودکان و نوجوانان اصلاح کرد. برخلاف بریس های ثابت، بریس های متحرک همیشه پوشیده نمی شوند؛ اما پوشیدن آنها به مدت کافی مهم است.

اگر دندان های کجی دارید یا وقتی دهانتان را نمی بندید فک بالا و پایین شما به خوبی در کنار هم قرار نمی گیرد، می توانید موقعیت دندان ها یا فک ها را اصلاح کنید. می توانید گزینه ها را با یک دندانپزشک متخصص که به عنوان متخصص ارتودنسی شناخته می شود، در میان بگذارید.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی دندان

هدف از ارتودنسی فک پایین

هدف از درمان ارتودنسی فک پایین حرکت تدریجی دندان ها و فک به موقعیت دیگری است؛ بنابراین اکثر انواع بریس های دندانی بر روی دندان ها یا فک فشار وارد می کنند. آنها دندانها را در جهت دلخواه فشار داده یا می کشند و یا روی رشد فک ها تأثیر می گذارند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان متحرک

بریس متحرک در ارتودنسی فک پایین چه مزایایی دارد؟

خوب است که گاهی اوقات بتوانید مهاربندها را بیرون بیاورید. به عنوان مثال، می توانید طبق معمول غذا بخورید و مجبور نیستید از انواع خاصی از غذاها اجتناب کنید. هنگام مسواک زدن، بریس ها را نیز بر می دارید؛ بنابراین می توانید دندان های خود را مثل همیشه تمیز کنید.

اما بریس ها نیز باید چندین بار در روز کاملا با مسواک تمیز شوند. برای بریس ها می توانید از محصولات تمیزکننده خاصی نیز استفاده کنید؛

بیشتربخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

معایب بریس های متحرک در ارتودنسی فک پایین

بریس های متحرک هنگام شروع پوشیدن و بعد از بستن پیچ ها می توانند باعث ناراحتی یا درد شوند. اما معمولا درد آنها کمتر از بریس های ثابت است. استفاده از بریس های متحرک می تواند در ابتدا بر گفتار شما تأثیر بگذارد. به همین دلیل، بسیاری از افراد وقتی مجبور هستند زیاد صحبت کنند، مهاربندها را از دهان خود خارج می کنند. همچنین می توان در هنگام انجام برخی از ورزش ها، مهاربندها را از بین برد. می توانید با متخصص ارتودنسی در مورد اینکه آیا این کار ضروری است، صحبت کنید.

این که بتوانید پرانتزهای خود را بیرون بیاورید، می تواند نکات منفی هم داشته باشد: نوجوانان باید اطمینان حاصل کنند که در واقع همانطور که دکتر گفته است، از آن استفاده می کنند. اگر اینگونه نباشد، بریس ها اثر مطلوبی در درمان فک پایین نخواهند داشت.

منبع:

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: