آیا جراحی لاغری خطرناک است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

اضافه وزن و چاقی علاوه بر اینکه دلیل عمده ی بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان و سکته ی مغزی است. همچنین تأثیر بسزایی نیز در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد. به عبارت دیگر چاقی می تواند باعث آسیب های روحی از جمله افسردگی و انزوا طلبی شود. این تأثیرات خطرناک دانشمندان و جراحان را به فکر چاره ای برای درمان این عارضه انداخت.

رژیم غذایی و ورزش قدیمی ترین روش های درمان چاقی هستند که دوره ی درمان بسیار طولانی داشته و در اکثر موارد نتیجه ی مطلوبی نخواهند داشت. حدود 20 سال پیش جراحی های لاغری پا به عرصه نهادند اما به دلیل نوظهور بودن خطرات فراوانی برای سلامت بیمار داشتند.

پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک بشر آمده است و روش های جدید لاغری با جدیدترین متدها و برنامه ریزی های دقیق زیر نظر پزشکان و جراحان مجرب منجی زندگی بسیاری از افراد دنیا شده اند. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد و متناسب با شرایط فیزیکی و سلامتی هر فرد مناسب ترین روش به او پیشنهاد می شود.

جراحی لاغری

جراحی لاغری عبارت است از روشی به منظور کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش اشتهای افراد دارای اضافه وزن. در حال حاضر مؤثرترین روش جهت کاهش وزن و کنترل بیماری های مرتبط با اضافه وزن جراحی لاغری است. جراحی لاغری انواع مختلفی از جمله بای پس معده، اسلیو معده، تا کردن معده و … دارد و همانطور که گفته شد پزشک متناسب با شرایط هر فرد بهترین روش را به او پیشنهاد می دهد.

جراحی لاغری چه معایبی دارد؟

  1. پس از جراحی ممکن است بیمار مدام حالت تهوع و استفراغ داشته باشد که در این صورت باید سریعاً به پزشک مراجعه نموده و درمان دارویی را شروع کند.
  2. بیمار نمی تواند برخی غذاها را بخورد.
  3. بیهوشی و داروهای آن عوارضی دارند که در برخی موارد بسیار شدید هستند. خطرات بیهوشی در حین عمل بیمار را تهدید می کند.
  4. ممکن است مری پس از عمل ورم کند.
  5. در برخی موراد معده مسدود می شود.
  6. گاهی اوقات نتیجه عکس خواهد شد و به جای کاهش وزن فرد دچار اضافه وزن می شود و یا هیچ گونه کاهش وزنی نخواهد داشت.
  7. عفونت دیگر خطری است که بیمار را تهدید می کند. 

منبع





:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: