انواع کاشت دندان ثابت
نوشته شده توسط : نت ویر

بکارگیری نتایج و دست یافته های علمی بشر در زمینه های مختلف سبب شده است تا در مقایسه با گذشته روش ها و جایگزین های متعددی در زمینه پزشکی معرفی گردد. یکی از این زمینه ها دندانپزشکی می باشد که افراد می توانند از میان روش های مختلف یک روش مناسب را برای کاشت دندان ثابت و جایگزین کردن دندان از دست رفته، انتخاب کنند. در ادامه با مجله تخصصی دندانپزشکی همراه باشید.

بیشتربخوانید... لمینت دندان

انواع کاشت دندان ثابت

  • استفاده از ایمپلنت که به روز ترین روش می باشد اما در مقایسه با سایر روش ها هزینه بالاتری دارد. برای انجام فرآیند قرار دادن ایمپلنت در دندان، در ابتدا پزشک محل مورد نظر را بی حس کرده و سپس پایه ایمپلنت را در لثه قرار می دهد و بعد از گذشت مدتی و بهبود بیمار دندان ساخته شده را بر روی پایه قرار می دهد.
  • استفاده از بریج دندانپزشکی که از دندان های باقی مانده کمک می گیرد تا ثابت شود.
  • بکار گیری پروتز های ثابت

بیشتربخوانید... ونیر کامپوزیت دندان

کاشت دندان ثابت با ایمپلنت

جنس ایمپلنت معمولا از فلز تیتانیوم می باشد که جایگزین دندان از دست رفته شده و مستقیما در فک گذاشته می شود که دقیقا نقش دندان طبیعی را ایفا می کند، ایمپلنت ها طول عمر بالایی در حدود 30 سال خواهند داشت. مهمترین عیبی که برای ایمپلنت اشاره شده است را می توان هزینه بالای آن در مقایسه با سایر روش ها دانست اما کیفیت و کارایی این روش از سایر روش ها بالاتر است. از جمله نکات مهم در انجام ایمپلنت زمان بهبودی می باشد که در زمانی که شخص از بیماری های دیابت یا فشار خون رنج می برد و یا سیگار یا نوشیدنی های الکلی استعمال می کند، زمان بهبودی تحت تاثیر قرار می گیرد و باید با متخصص مشورت گردد تا تصمیم مناسبی گرفته شود.

جایگزین کردن دندان های از دست رفته نه تنها سبب زیبایی چهره شخص می شود، بلکه از انحراف و لق شدن سایر دندان ها به دلیل ایجاد فضای خالی جلوگیری می کند. برای کاشت دندان ثابت می توان از یکی از جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان استفاده کرد ، برای انتخاب بهترین گزینه باید به عوامل تاثیرگذار توجه کرد و با پزشک متخصص مشورت کرد، از جمله عوامل تاثیرگذار شامل: هزینه کاشت دندان، نظر پزشک، موقعیت دندان، شرایط بدنی بیمار و سن شخص می باشند.

منبع: https://www.chalava.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: