کاشت دندان با چسب
نوشته شده توسط : نت ویر

از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته، استفاده از پروتز و ایمپلنت می باشد که با کمک چسب می توان آن را در داخل دهان و در مکان مناسب به صورت موقت قرار داد، این روش ها به عنوان جایگزینی برای استفاده از بریج داندانپزشکی و سایر روش های دیگر می باشند. در این مقاله به صورت خلاصه به فرآیند کاشت دندان به کمک چسب پرداخته می شود.

بیشتر بخوانید... طرح لبخند

کاشت دندان با چسب چیست

قرار دادن روکش ایمپلنت به کمک چسب مخصوص دندانپزشکی در محل خود را کاشت دندان با چسب می گویند. فرآیند انجام ایمپلنت می تواند زمان بر باشد، زیرا در ابتدا پایه آن در محل مناسب و بر روی فک قرار می گیرد و با بهبود آن و گذشت زمان می توان دندان را در محل مناسب قرار داد، برای اینکه بیمار در طول این دوره کمتر اذیت شود با استفاده چسب مخصوص، روکش ایمپلنت را بر روی پایه و به صورت موقت قرار می دهند. در صورتی که این روکش کنده شود نمی توان با استفاده از چسب های معمولی روکش را در محل قرار داد، زیرا این چسب مخصوص بوده و سایر چسب ها دارای مواد شیمیایی بوده که برای بدن بسیار مضر می باشند و باید از چسب دندانپزشکی استفاده کرد. چسب دندانپزشکی به صورت کلی بر دو نوع می باشد که شامل: چسب پایه رزینی و چسب پایه اسید، نحوه ساخت این چسب ها به این صورت است که دارای دو قسمت بوده و از یک محلول و یک پودر به وجود می آید و باید با هم مخلوط شوند.

بیشتر بخوانید... ترمیم دندان پوسیده

روش کاشت دندان با چسب

علاوه بر روکش ایمپلنت، پروتزهای متحرک که جایگزین تمام یا قسمتی از دندان ها می شوند، به این صورت می باشند که بر روی لثه قرار گرفته و اگر به صورتی باشد که جایگزین تعدادی از دندان های از دست رفته شود، باید از دندان های سالم در ثابت نگه داشتن آنها کمک گرفت و این قابلیت را دارد که بتوان دندان دیگری به آن افزود، ولی اگر جایگزین تمام دندان ها شود، نیازی به تکیه گاه نداشته و بر روی فک قرار می گیرد و می توان از چسب برای ثابت کردن آن در محل استفاده کرد. مزیت این روش، پایین بودن هزینه آن بوده و به دندان های باقی مانده آسیبی وارد نمی کند، با طراحی مناسب می تواند فضای خالی دهان را پر کرده و به شخص اعتماد به نفس دهد.

منبع: کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی جنت آباد





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: