روش ارتودنسی فک بالا چگونه باعث تغییر شکل می شود؟
نوشته شده توسط : نت ویر

هنگامی که دندان های بالا با دندان های پایین شما همپوشانی دارند، شما دچار مشکل اوربایت هستید. معمولا در بیماران مبتلا به اوربایت صورت های کوتاه و گرد با چانه کوچک وجود دارد که بیشتر نتیجه ناهنجاری فک آنها است، بسیاری از بیماران حتی اگر احساس بدخلقی هم نداشته باشند از زیبایی ظاهری شان ناراضی هستند. معمولا دندان های مایل به داخل درد TMJ و مشکلات فک هم برای بیمارانی که اوربایت دارند ایجاد می کند، ارتودنسی عقب بردن فک بالا فن آوری مدرن درمانی را ارائه می ‌دهد که بتواند در کمتر از چند وقت مشکل شما را حل کند؛ البته مدت زمان درمان به شدت مشکل شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ثابت چیست؟

روش ارتودنسی فک بالا چگونه باعث تغییر شکل می شود؟

یعنی وقتی دندان ها روی هم قرار می ‌گیرند، دندان های بالا روی دندان های پایین را می پوشانند؛ در واقع مقدار جلو بودن فک بالا به حدی است که تقریبا ۴ تا ۱۰ میلی متر عمق دارد و به عنوان یک سو انسداد در نظر گرفته می شود که نیاز به درمان دارد. بایت عمیق در دهان بیمار به طور کلی به شکلی است که فک بالا یا پایین بسیار جلوتر قرار می گیرد و در نتیجه باعث کاهش تنفس و مشکلات در خوابیدن می شود، ارتودنسی عقب بردن فک بالا باعث ایجاد فشار به  دندان های بالایی می شود و فک به عقب رانده می‌شود و این باعث تغییر شکل صورت بیمار می‌شود. در واقع می توان گفت بهترین راه حل ممکن برای برطرف کردن این مشکل این است که ارتودنسی انجام شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی

راه حل های درمان عقب رفتن فک

پس از بررسی دندان ها توسط پزشک اگر تصمیم بر این شد که مشکل فقط با درمان ارتودنسی عقب بردن فک بالا درست می ‌شود که این درمان آغاز می شود؛ در غیر این صورت باید پزشک ارتودنتیست با پزشک جراح فک و صورت بید مشورت کند و یک دوره درمان برای شما تعیین کنند.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

منبع: http://www.bestdentists.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: