ارتودنسی عقب بردن فک چگونه انجام می شود؟
نوشته شده توسط : نت ویر

اورجت اصطلاحی در صنعت دندانپزشکی است، ارتودنسی ها یکی از روش های برطرف کردن این مشکل است، با این توضیحات متوجه شدید که اورجت اصطلاحی است که برای دندان ها به کار برده می شود و در واقع یک مشکل و یک ناهنجاری برای دندان ها محسوب می شود، برخی اوقات مشکل به حدی است که فقط دندان ‌ها رو به جلو هستند و زیاد تغییری در فکر نیاز نیست؛ بنابراین فقط با استفاده از ارتودنسی عقب بردن دندان ها این مشکل حل می‌شود؛ اما گاهی به دلیل اینکه مشکل فرد بسیار پیچیده و شدید است در کنار این که ارتودنسی انجام می ‌شود، باید جراحی فک و صورت هم انجام شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک

تمیز کردن دندان ها پس از ارتودنسی عقب بردن

تمیز کردن دندان هایی که بسیار شلوغ هستند، کمی دشوار است که می‌ تواند منجر به مسدود شدن غذای خورده شده توسط فرد در بین دندان ها شوند. این مشکل خطر بیماری پوسیدگی دندان را افزایش می دهد. علاوه بر این باعث می شود که مینای دندان فرسوده شده و بیماری‌های لثه و عفونت لثه در فرد به وجود بیاید. عدم تطابق فک ها باعث بروز آپنه خواب، درد و ناراحتی هنگام خوردن و همچنین سر درد های شدید می‌شود.

بیشتر بخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

ارتودنسی عقب بردن فک برای کودکان بهتر است یا بزرگ سالان

کودکانی که مبتلا به جلو بودن فک هستند، راحت ‌تر از افرادی که بزرگسال هستند می توانند مشکلشان را حل کنند، به این دلیل که فک کودکان هنوز به رشد کامل خود نرسیده است و حرکت دادن آن و جابجایی کردنش ساده تر و راحت تر است و احتمال زیاد بدون جراحی برطرف می‌شود. در واقع کودکانی که مشکل جلو بودن فک دارند، فقط ارتودنسی عقب بردن فک انجام می‌شود که با استفاده از بریس های سنتی درمان صورت می گیرد. افرادی که بزرگسال هستند و فک آن ها کاملا رشدش را کرده است کمی درمان سخت تر می باشد و ممکن است در کنار اینکه از ارتودنسی استفاده می‌ کنند، جراحی فک انجام دهند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی نامرئی

برای برطرف کردن جلو بودن فک ها چه راه حل هایی ممکن است انجام شود؟

اولین راه حلی که برای برطرف کردن این مشکل به ذهن هر دندانپزشک ماهری می رسد، استفاده از روش درمانی ارتودنسی عقب بردن فک است که با استفاده از ارتودنسی و ایجاد فشار توسط فلز ها و براکت ها بر روی دندان ها، باعث حرکت آن ها شده و کم کم دندان ها به سمت عقب حرکت می کنند.

 منبع: http://www.karajortho.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: