ارتودنسی قبل از جراحی فک چگونه انجام می شود؟
نوشته شده توسط : نت ویر

بیمارانی که دچار ناهنجاری در دهان و صورت هستند، ابتدا از یک متخصص ارتودنسی کمک می گیرند که یک اقدام طبیعی است؛ زیرا اکثر مردم از عمل جراحی هراس دارند. اگر بریس ها بدون جراحی مشکل را حل کنند، بهتر است؛ با این حال، در سال های اخیر، تعداد بیماران برای درمان ارتودنسی قبل از جراحی فک به طور محسوسی افزایش یافته است، شاید اینترنت اطلاعات بیشتری را به راحتی در دسترس قرار داده و بیماران بیشتری قادر به تشخیص نیاز به جراحی هستند.

بیشتر بخوانید:

چه نوع تغییر شکل فک را می توان با استفاده از جراحی و بدون بریس درمان کرد؟

هنگامی که ارزیابی زیبایی صورت انجام می گیرد، نسبت ها و تقارن در همه جهات، یعنی از جلو، نیمرخ، از بالا و پایین بررسی می شود. چنین داده هایی با هنجار های اجتماعی و فرهنگی و همچنین ترجیحات بیمار مطابقت دارند. بد شکلی هایی که بدون بریس درمان می شوند، بیشتر به دلیل عدم تناسب در صفحه عمودی است. شرایطی که معمولا آن را عمودی فک بالا VME نامیده می شود. برخلاف اختلاف افقی اندازه فک که به راحتی توسط خود بیماران تشخیص داده می شود، VME به راحتی مشهود است؛ با این حال، در میان بیماران از نژاد چینی و مالایی بسیار رایج است. شکایت ارائه شده از این بیماران معمولا این است که آن ها دندان های جلویی خود را بیش از حد برجسته می بینند و به نظر می رسد که شبیه Bugs Bunny هستند.

بیشتر بخوانید... تاثیر ارتودنسی بر عمل بینی

پرمولر

بسیاری از این بیماران تحت درمان ارتودنسی با استخراج چهار پرمولر قرار می گیرند تا فضایی برای عقب کشیدن دندان های جلویی ایجاد کنند که باعث کاهش میزان برآمدگی افقی دندان ها می شود، اما برای رفع بیش از حد عمودی کار چندانی نمی کنند. دسترسی عمودی در درجه اول به دلیل رشد بیش از حد دندان، تحمل کننده بخشی از استخوان های فک است. به غیر از دندان های برجسته جلویی، یک بیمار VME لبخند لثه ای و صورت بلندی نیز دارد. حتی بعضی از آن ها دارای اپن بایت هستند، یعنی دندان های جلویی و پایین نمی توانند با هم برخورد داشته باشند.

چه مواردی برای جراحی بدون بریس مناسب نیست؟

بیشتر موارد آندربایت و اوربایت که منبع تغییر شکل به دلیل اختلاف افقی اندازه فک است، مناسب نیستند؛ زیرا این اختلافات در اندازه فک یک شبه اتفاق نمی افتد. در طی دوره بلوغ به تدریج طی چند سال اتفاق می افتد.

منبع: http://www.lachine.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: