سرماخوردگی و عمل بینی!!
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر وقت عمل شما فرا رسیده و سرما خورده اید یا آبریزش بینی دارید احتمالا عمل شما به روزها، هفته ها و شاید ماه های آینده موکول شود. شاید آبریزش یا سرماخوردگی مسائل ساده و پیش پا افتاده ای تلقی شوند، اما باید علت آن مشخص شود و تا قبل از درمان آن زیر تیغ جراحی نرفت. زیرا ممکن است حتی جان شما به خطر بی افتد. با بهترین جراح بینی در تهران همراه باشید.

با سرماخوردگی قبل از عمل بینی چه کنیم؟

در صورت وجود عفونت باکتریایی مانند سینوزیت باکتریایی یا رینیت باکتریایی، هرگز نباید جراحی زیبایی بینی انجام شود. در حالی که سرماخوردگی ویروسی است ، اما همیشه این خطر وجود دارد که به یک عفونت تنفسی فوقانی و تحتانی جدی با سینوزیت، برونشیت و حتی ذات الریه تبدیل شود.

علاوه بر این، در صورت ابتلا به آنفولانزا، هرگز نباید جراحی انجام شود. حتی اگر یک سرماخوردگی ویروسی ساده داشته باشید، در این زمان عمل می تواند احتمال عفونت و عوارض را افزایش دهد و باید عمل به تعویق بی افتد.

چرا مشکل در سیستم تنفس فوقاتی می تواند عمل را کنسل کند؟

قرار گرفتن در زیر تیغ جراحی در حالی که بیماری تنفسی فوقانی را تجربه می کنید ، می تواند مراحل عمل بینی و همچنین روند بهبودی  دوره نقاهت بعد از عمل را پیچیده تر کند. مشکلات مختلفی از جمله خونریزی بیش از حد، عفونت بعد از عمل و سینوزیت می تواند در افرادی که مشکل تنفس فوقانی دارند و عمل نیز انجام می دهند ایجاد شود.

اگر سرما خورده اید، به احتمال زیاد تمایل به سرفه خواهید داشت، که می تواند احتمال خونریزی بعد از عمل را به شدت افزایش دهد. علائم سرماخوردگی نیز به نوبه خود تورم بینی بعد از عمل را بیشتر کرده و می تواند روند بهبودی را چندین روز تا چندین هفته افزایش دهد.

بیشتر بخوانید... هزینه عمل بینی

چرا تا سرماخوردگی درمان نشود نباید زیر تیغ جراحی رفت؟

دلیل دیگری که نشان می دهد چرا ما باید در صورت سرماخوردگی و آبریزش قبل از عمل بینی، عمل خود را کنسل کنیم، درمان آن است.

به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل جراحی بینی نباید یک سری داروها را مصرف کرد. داروهای سرماخوردگی نیز جزئی از این داروها هستند. همچنین چای گیاهی و برخی نوشیدنی های سرماخوردگی نیز قبل و بعد از عمل نباید مصرف شوند. زیرا احتمال عوارض حین عمل را بالا می برند.

بنابراین لاجرم مجبور خواهید شد که ابتدا سرماخوردگی را درمان کنید و بعد 2 هفته صبر کنید تا کاملا آماده و مهیای عمل شوید.

بیشتر بخوانید... چسب زدن بینی





:: موضوعات مرتبط: جراحی بینی , ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: