نگهدارنده های ارتودنسی ثابت و متحرک
نوشته شده توسط : نت ویر

نگهدارنده ها در درمان ارتودنسی شما نقش اساسی دارند. پدیده معروف به "عود" وجود دارد که با دندان اتفاق می افتد؛ جایی که آنها تمایل طبیعی دارند پس از اتمام درمان ارتودنسی به سمت موقعیت اصلی خود عقب بروند. با نگه داشتن دندان ها در موقعیت های مطلوب تری که با استفاده از مهاربندها یا ردیف های شما منتقل شده اند، نگهدارنده ها در جلوگیری از این نوع عود بسیار مهم هستند.

انواع مختلفی از نگهدارنده های ثابت و متحرک در ارتودنسی

نگهدارنده های متحرک

دو نوع از متداول ترین نگهدارنده های متحرک، نگهدارنده های Hawley و Essix هستند. هر دو نوع نگهدارنده به صورت سفارشی متناسب با دهان شما طراحی شده است که از قالب های دندانی و پس از درمان استفاده می شود.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی همزمان با عمل بینی

نگه دارنده هاولی

این نگهدارنده ها که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، توسط سیم پیچیده شده در اطراف دندان های شما همراه با قوس اکریلیک که در پشت سقف دهان قرار دارد، در محل خود نگه داشته می شوند. در ابتدا تقریبا باید تمام وقت استفاده کنید؛ اما اغلب پس از چند ماه می توانید مدت زمان پوشیدن آن را کاهش دهید.

نگهدارنده های Essix

نگهدارنده های Essix تمام قوس دندان را می پوشانند؛ اما مانند هاولی، هر یک به شکل منحصر به فرد دهان شما قالب ریزی شده است. این نگهدارنده ها کاملا شبیه ترازهای واضحی هستند که با سیستم Invisalign  استفاده می شوند. کاملا از پلاستیک شفاف ساخته شده اند و کمتر از سیم نگهدارنده های سنتی قابل توجه هستند. قابل جابه جایی بودن به این معنی است که می توان آنها را هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن خارج کرد.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک

نگهدارنده های ثابت

نگهدارنده های ثابت که بعضا به عنوان نگهدارنده های دائمی یا پیوندی شناخته می شوند، معمولا یک سیم نازک است که از پشت دندان های جلویی پایین یا بالا پوشیده می شود و سپس در محل با سیمان متصل می شود. این نوع سیم در چندین دندان کشیده می شود؛ بنابراین روال بهداشت دهان و دندان شما مانند زمانی که از بریس استفاده می کنید، مشابه خواهد بود. این شامل استفاده از نخ یا واترپیک برای تمیز نگه داشتن فضای بین دندان ها به طور کامل است. چه نگهدارنده روی دندانهای بالا باشد، چه دندانهای پایین یا هر دو، یک روش ساده است.

منبع

رفرنس





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: