انتخاب بهترین نوع ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی وجود دارد که می تواند به افرادی که دندان های خود را از دست داده اند، کمک کند تا لبخند بزنند یا با اعتماد به نفس صحبت کنند. علاوه براین، مشکل در جویدن غذا، اغلب منجر به بروز مشکلات بیشتری در سلامتی شما می شود. بنابراین، اگر یک یا چند دندان خود را از دست داده اید، انواع ایمپلنت های دندانی گزینه ایده آلی برای ترمیم دندان های از دست رفته شما هستند.

ایمپلنت های دندانی فقط پروتز نیستند، بلکه جایگزین کاملی برای دندان ها ایجاد می کنند به طوریکه می توانند به عنوان یک ریشه مصنوعی در استخوان فک جای بگیرند تا عملکرد کامل دندان را حفظ کرده و از تحلیل استخوان فک جلوگیری کنند.

با جایگزین شدن ریشه های از دست رفته دندان، با انوع ایمپلنت های دندانی، هیچ گونه مشکلی در جویدن و صحبت کردن نخواهید داشت آنها قدرت و ثبات لازم را برای خوردن تمام غذاهای مورد علاقه تان فراهم می کنند. علاوه بر این، کاشت ایمپلنت دندان به تحریک و رشد استخوان فک، جلوگیری از تحلیل رفتن آن و حفظ تناسب چهره و صورت شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید... لمینت دندان چیست؟

انواع مختلف ایمپلنت دندان

انواع مختلفی از ایمپلنت دندان با جنس، نوع اتصال و سایزهای گوناگون وجود دارد که باید توسط ایمپلنتولوژیست و جراح فک و دهان مناسب ترین نوع بر اساس نیاز شما انتخاب شود. انواع ایمپلنت های دندانی معمولاً به یکی از دو روش زیر در استخوان فک کاشته می شود:

ایمپلنت اندوستال

اندوستال رایج ترین نوع ایمپلنت است. از آنها بعضاً به عنوان جایگزین بریج یا پروتز متحرک استفاده می شود.

ایمپلنت های اندوستئال کاملا در استخوان فک پایدار هستند و به دوام طولانی و ایجاد احساس طبیعی بسیار مشهور اند.

بیشتر بخوانید... کامپوزیت دندان

ایمپلنت ساب پریوستئال

کاشت ایمپلنت اندوستال با پیچاندن ایمپلنت در استخوان فک انجام می گیرد، که این امر به سلامت و تراکم استخوان فک نیاز دارد. اگر به طور طبیعی برجستگی باریکی در استخوان فک داشته باشید یا به دلیل ضربه یا بیماری، استخوان فک شما کوتاه یا باریک شده یا تحلیل رفته باشد، ممکن است استخوان مورد نیاز برای پشتیبانی صحیح از ایمپلنت اندوستال را نداشته باشید. در این حالت، کاشت ایمپلنت ساب پریوستئال ممکن است گزینه ایده آلی باشد.

امروزه بندرت از انواع ایمپلنت های دندانی ساب پریوستئال استفاده می شود.

ایمپلنت های ساب پریوستال از ثبات کافی به اندازه انواع ایمپلنت پریوستال، برخوردار نیستند.

در رابطه با ارتودنسی دندان کودکان در این مطلب بخوانید.

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: