ارتودنسی طبیعی دندان چگونه است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی طبیعی دندان مناسب چه کسانی است؟ اگر شما یک فرد بزرگسال هستید و قصد درمان ارتودنسی دارید، احتمالا به یاد می آورید که ارتودنسی به معنی دهان پر از فلز است. براکت های فلزی سنتی به دلیل هزینه کمتر نسبت به سایر روش ها، امروزه همچنان یک گزینه معمول هستند؛ با این حال، گزینه های جدید زیادی با عنوان ارتودنسی طبیعی وجود دارد که دندان های شما را عادی نشان می دهد. هیچ چیز نباید شما یا فرزندتان را از داشتن لبخند کامل و لقمه سالم منصرف کند.

جهت مطالعه دانستنی های ارتودنسی دندان کلیک کنید.

گزینه های جایگزین با استفاده از براکت در ارتودنسی طبیعی

سرامیک

بریس های سرامیکی از نظر طراحی شبیه بریس های سنتی هستند. آنها از براکت و سیم تشکیل شده اند؛ اما مواد مورد استفاده برای ساخت آنها کاملا متفاوت است. بریس ها به جای فلز از سرامیک شفاف ساخته شده اند. سرامیک دندان رنگ در پنهان کردن بریس های شما - به ویژه از فاصله دور - بسیار موثر است.

پرانتزهای زبانی

اگر هدف شما یک ارتودنسی طبیعی و نامحسوس است، پس بریس های زبانی به همان میزانی که به نظر می رسد، خوب هستند.

مهاربندهای متحرک

ترازکننده ها با استفاده از یک سری وسایل قابل جابه جایی و سفارشی متشکل از یک ماده ترموپلاستیک که شبیه سینی های سفیدکننده یا محافظ شبانه سفارشی است که مطب دندانپزشکی ایجاد می کند، لبخند شما را صاف می کنند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک چیست؟

گزینه های آرایشی

اگر از نظر ساختاری از ناحیه استخوان فک و گزش خود مشکلی ندارید؛ اما می توانید از لبخند صاف تری بهره مند شوید. ارتودنسی در مقیاس کامل ممکن است همیشه ضروری نباشد. دو گزینه آرایشی - روکش های دندانی و باندینگ دندان - تقریبا در هر زمانی می توانند نتایج مشابه بریس را برای شما فراهم کنند.

روکش

روکش های دندان با هدف درمان دندان های شکسته، فرسوده یا بد رنگ شده طراحی شده اند. با این حال، راحتی آنها را به گزینه ای محبوب برای درمان ارتودنسی تبدیل کرده است.

اتصال دندان

اتصال دندان استفاده از رزین به رنگ دندان (ماده ای پلاستیکی با دوام) بر روی دندان، با استفاده از مواد چسبنده و نور با شدت زیاد است. این ماده که روی دندان زده می شود، باعث بهبود ظاهر و فاصله دندان می شود و در برخی موارد می تواند جایگزینی برای درمان ارتودنسی سنتی باشد.

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: