عصب کشی دندان شیری کودکان
نوشته شده توسط : نت ویر

عصب‌کشی دندان یک روش درمان موثر و بی‌خطر برای متوقف کردن انواع مختلف درد دندان و حفظ دندان‌های آسیب‌دیده به خاطر پوسیدگی یا سایر مشکلات احتمالی مانند آن می باشد. ما قبلا درباره این فرآیند، مطلبی تحت عنوان عصب کشی دندان منتشر کرده ایم که می توانید با مراجعه به این مطلب از مراحل و سوالاتی که راجع به عصب کشی دندان دارید، مطلع شوید.

دندان‌های شیری کودکان معمولاً بین سنین ۶ تا ۱۲ سالگی می افتند. با این وجود دلایل خوب و درستی برای استفاده از روش‌های درمان مناسب جهت حفظ دندان‌های شیری وجود دارد. بهتر است که به جای کشیدن دندان‌های شیری آسیب‌دیده یا دندان هایی که دچار عفونت شده اند، از عصب‌کشی و سایر روش‌های درمان مناسب برای حفظ آن‌ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید :

 دندانپزشک خوب برای زنان باردار

به این نکته توجه داشته باشید که دندان‌های شیری عملکردی مشابه دندان‌های دائمی دارند و به این ترتیب از بین رفتن یکی از آن‌ها می‌تواند مشکلات مشخص برای صحبت کردن و غذا خوردن فرد به وجود آورد. علاوه بر این، دندان‌های شیری دارای کارکرد مهم دیگری نیز می باشند. این دندان‌ها برای رشد مناسب دندان‌های دائم و جایگیری صحیح دندان های دائمی، نقش به سزایی دارند. به این ترتیب در صورت از بین رفتن دندان‌های شیری، همواره احتمال دارد فرآیند رشد و جایگزینی دندان‌های دائم در دهان با مشکل روبه رو شوند و مسائلی همچون کج شدن دندان‌های دائم، رشد در محل نامناسب یا ازدحام دندان‌ها در دهان به خاطر عدم وجود فضای کافی بر روی فک، برای فرد ایجاد شود. این شرایط می‌تواند مشکلاتی را در ارتباط با نامرتبی دندان‌ها در دهان ایجاد نماید که درمان آن‌ها نیازمند استفاده از روش‌های درمان ارتودنسی در آینده خواهد بود.

چنانچه پوسیدگی دندان کودک عمیق باشد، ولی آبسه ای ایجاد نشود عصب کشی دندان شیری با خارج کردن پالپ و ترمیم آن (عمل پالپوتومی) صورت می پذیرد. ترمیم دندان های شیری و ماندگاری آن حتی برای چند سال به جویدن و هضم غذا و رشد کودک و تکامل عضلانی و فکی صورت کودک کمک شایانی می کند.

منبع : کلینیک دندانپزشکی کودکان تهران

رفرنس : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: