ام دی اف چیست
نوشته شده توسط : نت ویر

کلمه ام دی اف  mdf مخفف کلمه تخته فیبر با چگالی متوسط هستش. این تخته فیبر از طریق فشرده سازی خورده چوب ها ساخته شده است، به این صورت که خورده چوب ها به همراه چسب مخصوص در فشار قرار می گیرند که در نهایت به شکل تخته چوب ها تولید می شوند.  ام دی اف چون یک کالای تولیدی به شمار می آید در رده چوب های مصنوعی قرار می گیرد. این تخته چوب در فرایند تولید می توان با روکش های مختلف آن را پوشش داد و در انواع رنگ ها و طرح های چوبی متفاوت تولید نمود.

ام دی اف ویژگی های بسیاری داره  که به همین دلیل در عصر جدید زندگی در تولیدات لوازم خانگی چوبی مانند کابینت، میز تلویزیون، سرویس خواب دو نفره و ... از این چوب استفاده می کنند .

 

از این ویژگی های چوب ام دی اف می توان به نکات زیر اشاره کرد: 

از اولین ویژگی های ام دی اف میتوان به وزن سبک آن نسبت به سایر چوب ها اشاره کرد. ام دی اف وزنی حدودا بین 700 تا 850 کیلوگرم بر متر مربع دارد .

به دلیل داشتن روکش روی سطح چوب، سطح صیقلی و یک دستی دارد که برای نجاری و برش کاری بسیار مناسب است. این یک نواختی سطح ام دی اف باعث شده تا از هزینه های صیقلی کردن چوب جلوگیری شود و کالای تولید شده قیمت پایین تر و مناسب تری داشته باشد .

چوب نقش مهمی در دیزاین و دکوراسیون دارد، ام دی اف به دلیل داشتن طرح و رنگ های متفاوت و مشابه به طرح چوب، استفاده زیادی در ساخت وسایل چوبی دارد .

چوب ها همیشه در معرض خطر حشرات مانند موریانه هستند که ام دی اف به دلیل داشتن روکش در برابر حشرات و قارچ زدگی نفود ناپذیر شده است و همچنین این وجود این روکش باعث شده تا در برابر رطوبت و ورود آب کاملا مقاوم باشد .

این تخته های به دلیل یکنواختی ساختار آن ها بسیار دقیق برش داده می شوند .

در نهایت به دلیل فشردگی بافت این جوب مصنوعی، در برابر فشار و ضربه بسیار مقاوم هستند.

این ورق امروزه جزوی از پر کاربرد ترین چوب ها قرار دارد و برای ساخت وسایل چوبی به شدت مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است .





:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: