جزئیاتی هر چند ساده درباره ی دندان های شیری
نوشته شده توسط : نت ویر

به طور معمول دندان های شیری از شش ماهگی شروع به رشد و بیرون زدن از لثه می کنند. اما نوزادانی هم هستند که از دو ماهگی دندان هایشان رشد می کند. البته بعضی از بچه ها هم هستند که تا هجده ماهگی دندان ندارند و بعد از هجده ماهگی شروع به دندان آوردن می کنند. که البته این بچه ها باید تحت نظر پزشک متخصص و دندانپزشک کودکان باشند.

شروع رشد دندان ها و بالا آمدن آن ها از لثه، معمولا از دندان های جلویی و پایین شروع می شود که باز هم در این مورد استثنائات خاصی وجود دارد و بعضی ها چند دندان را با هم می آورند. وقتی دندان ها رشد می کنند و وارد لثه می شوند، برای اینک از لثه بیرون بیایند، فشار زیادی به لثه وارد می کنند و همین فشار باعث ایجاد التهاب و قرمزی و در بعضی مواقع، چیزی شبیه تاول بر روی لثه می شود.

بیشتر بخوانید... کامپوزیت دندان

بیشترین کلافگی برای بچه ها، بالا اوردن دندان اول است. اما به نسبت ممکن است دندان های آسیاب به دلیل داشتن سطح مقطع بزرگ تر، فشار بیشتری به لثه وارد کنند و نهایتا درد بیشتری هم داشته باشند. همان طور که گفتیم دندان های آسیاب به دلیل داشتن سطح مقطع بزرگ تر، مثل دندان های دیگر نمی توانند راحت لثه را بشکافند، به همین دلیل، التهاب و درد آن ها به مراتب بیشتر می باشد. رشد دندان های شیری معمولا تا سی ماهگی ادامه پیدا می کند و تعداد دندان ها در این ماه، به بیست عدد می رسد.

جهت آشنایی با ایمپلنت دندان کلیک کنید.

علائم رویش دندان های شیری

چه بخواهیم و چه نخواهیم، رشد دندان های شیری در دوران نوزادی، مرحله ی سختی است. معمولا از علائمی مانند کلافگی و خستگی کودک به دلیل دردهای لثه، نخوردن غذا، ریختن آب دهن کودک به صورت ناخودآگاه، برآمدگی و التهاب بر روی لثه، جویدن و بردن انگشتان و کل دست در دهان و خاراندن گوش و پشت سر توسط کودک که دلیلش خارش و دردی است که نوزاد بر روی لثه های انتهایی خود احساس میکند.

جهت کسب اطلاعات پیرامون ترمیم و زیبایی دندان اینجا کلیک کنید.

بدن هیچ گونه اثبات علمی، در برخی از مواقع نوزاد در هنگام دندان آوردن، دچار تب، اسهال، بی حالی، التهاب و ... می شود.

رفرنس

منبع

 





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: