ارتودنسی کوتاه مدت چگونه است؟
نوشته شده توسط : نت ویر

مهاربندها می توانند به تحولاتی چشمگیر و گاه تغییر در زندگی دست یابند. با این حال، آن ها “درمان سریع” نیستند.  درمان ارتودنسی متداول با بریس های ثابت معمولا 12-18 ماه طول می کشد؛ گاهی بیشتر هم طول می کشد. این شامل صاف کردن دندان های جلو و عقب و اطمینان از صحیح خوردن دندان ها با هم است. برای برخی از افراد، احتمال وجود یک سال یا بیشتر در مهاربندهای چسبنده می تواند، ناامید کننده باشد. به خصوص هنگام مقایسه بریس ها با روش های درمانی ارتودنسی کوتاه مدت (البته مخرب تر) مانند روکش. اگر چه درست است که نتیجه درمان ارتودنسی بسیار مطلوب است؛ اما همیشه جذاب نیست. در ادامه با دکتر علیرضا خدیوی متخصص ارتودنسی همراه باشید.

ارتودنسی کوتاه مدت

بریس ها نیز (گویا) سریع تر شده اند و تقاضای فزاینده ای برای درمان های کوتاه مدت ارتودنسی وجود دارد که ادعا می کنند دندان ها در عرض چند ماه صاف می شوند. این وسایل شامل بریس های ثابت به رنگ دندان است. ترازکننده های واضح و بریس های زبانی مقطعی (که در پشت شش یا هشت دندان جلویی متصل می شوند). متأسفانه، بدون شک ارتباط نادرستی با بیماران پیرامون درمان ارتودنسی کوتاه مدت صورت گرفته است و برخی از تبلیغات کاملا گمراه کننده است. بسیاری از این بریس ها سریع تر از بریس های ثابت دندان حرکت نمی کنند. سرعت حرکت دندان توسط عوامل بیولوژیکی تعیین می شود؛ نه بریس. آن ها خیلی زودتر کار می کنند؛ زیرا بسیار کمتر کار می کنند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی ارزان

به جای اینکه دندان های جلو و عقب خود را صاف کنید – و نیش خود را اصلاح کنید – آن ها به راحتی دندان های جلوی شما را تراز می کنند. این لزوما چیز بدی نیست و اگر فقط نگران دندان های جلوی کج یا شلوغ باشید، بریس های کوتاه مدت می توانند انتخاب خوبی باشند.

جهت آشنایی کامل با ارتودنسی متحرک کلیک کنید.

ارتودنسی کوتاه مدت چیست؟

ارتودنسی کوتاه مدت (به اصطلاح STO نیز شناخته می شود) نوعی صاف سازی دندان است که فقط بر روی ظاهر و ترازشدن دندانهای جلویی (دندان هایی که هنگام لبخند شخصی نشان داده می شود) تمرکز دارد. این رویکرد هیچ تغییری در چگونگی گاز گرفتن یا جمع شدن دندان های فرد در پشت دهان ندارد. افرادی که به دنبال STO هستند، افرادی هستند که به طور کلی احساس می کنند دندان های گزش و پشت آنها خوب است و فقط می خواهند دندان های جلوی آنها بهتر به نظر برسد.

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: