چند نوع درمان زیبایی برای اصلاح رنگ و فرم دندانها داریم؟
نوشته شده توسط : نت ویر

در حال حاظر دو روش داریم.

  • یکی لمینت سرامیکی
  • دیگری کامپوزیت دندان

جهت مشاهده مجله سلامت و زیبایی دندان کلیک کنید.

باتوجه به شرایط دندونتون و‌ معاینه مشخص میشه کدوم روش مناسب دندون شما است.

در روش کامپوزیت دندان مواد کامپوزیتی سازگار با دندون، لایه به لایه روی دندون قرار میگیره و فرم و رنگ دندون رو به دلخواه شما اصلاح میکنه. در لمینت سرامیکی پوسته نازکی که متناسب با دندونتون و با فرم و رنگ دلخواه شما در لابراتوار ساخته شده روی دندون ها قرار میگیره در نهایت فرم و رنگ دندون اصلاح میشه.

جهت انتخاب بهترین متخصص ارتودنسی اینجا کلیک کنید.

چه کسانی میتواننداز درمان لمینت دندان استفاده کنند و چه کسانی نمیتوانند؟

لمینت برای اصلاح مشکلات خفیف تا متوسط دندان‌های قدامی استفاده میشه. بسیار مهمه که دندان دچار ضایعات گسترده نباشه و مشکلات زیبایی در حد مینای دندان ختم بشه. مسئله مهم دیگه اکلوژن بیماره؛ وجودعادات دهانی مثل دندان قروچه، در زمان دندان قروچه بیمار نیروی بسیار زیادی رو به دندان‌های خود و لمینت وارد می‌کنه که در طی زمان منجر به شکستن لمینت دندان میشه در مواردی که قابل کنترل باشه با استفاده از نایت گارد این مشکل برطرف میشه و میتونند لمینت انجام بدن. در صورتی که بسیار شدید باشه ابتدا باید مشکل دندون قروچه شون اصلاح بشه.

افرادی که نیاز به ایمپلنت هم دارند، ابتدا باید ایمپلنت دندان خود را قرار بدند و سپس حدودا ۳ تا ۵ ماه بعد و در زمان تحویل روکش ایمپلنت برای انجام قالبگیری لمینت دندان مراجعه کنند.

جهت مطالعه مجله ترمیم و زیبایی دندان بر روی لینک کلیک کنید.

روش انجام لمینت سرامیکی با کامپوزیت چه تفاوتی داره؟

در لمینت سرامیکی ابتدا آماده سازی دندانها برای ساخت لمینت و قرار گرفتن اونها روی دندون انجام میشه. بعد از آماده سازی دندان، دندونپزشک از دندان های شما قالب گیری می کنه و قالب دندان شما به لابراتوار ارسال میشه تا لمینت متناسب با دندان های شما توسط تکنسین و پروتزیست ساخته بشه. هر لمینت دندان درست شکل یک دندانه و بنابراین به تعداد دندانی که می خواهید لمینت کنید لمینت ساخته میشه. ساخت لمینت حدود دو الی سه هفته زمان می میبره. در طول این مدت میشه کار موقت روی دندان شما قرار داد اگر نیاز باشه و خود شخص بخواد. بعد از ارسال لمینت از لابراتوار تغییرات جزیی در مطب انجام میشه و بعد به کمک سمان مخصوص لمینت ها چسبیده میشه.

در کامپوزیت دندان، بعد از تشخیص مناسب بودن کامپوزیت برای شما، دندونپزشک مواد کامپوزیتی رو روی دندان های شما قرار می ده و با ابزار مخصوص این مواد را روی دندان شما شکل می دهد. بنابراین نیازی به لابراتوار نیست و همه ی مراحل توسط دندونپزشک و در یک جلسه دندانپزشکی قابل انجامه. همچنین در کامپوزیت تراشیدن مینای دندان انجام نمی شه و در صورتی که نیاز باشه مقدار آن بسیار جزئی است.

منبع:

 http://www.karajdentists.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: