تاخیر در شروع درمان ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

درست مثل هر شرایط پزشکی دیگر، مشکلات و اختلالات مربوط به دندان نیز باید در زمان مناسب خود درمان شود. بسیاری از ناهنجاری های دهان و دندان که در نهایت به ارتودنسی نیاز دارد اگر در زمان طلایی آن درمان شوند می توانند شرایط را برای بیمار و دندانپزشک بسیار آسان تر سازند. تأخیر در شروع درمان ارتودنسی مشکلاتی را به همراه خواهد داشت که در ادامه به آن می پردازیم.

جهت آشنایی با ارتودنسی متحرک اینجا کلیک کنید.

دستگاههای ارتودنسی فقط برای کودکان نمی باشد، بلکه در هر سنی، می توان از آنها به شرطی که سلامت لثه، دندانها وجود داشته باشد، استفاده گردد. اگر مشکل بیمار فکی باشد بهتر است درمان قبل از بلوغ شروع شود و اگر بیمار با مشکل فکی بعد از بلوغ مراجعه نماید نیاز به ارتودنسی و جراحی خواهد داشت.

اگر بیمار دارای ناهنجاری دندانی باشد به شرطی که مشکلات لثه ای نباشد در هر زمان می توان درمان ارتودنسی ثابت را انجام داد. ولی بازهم ترجیح داده می شود که برای مشکلات دندانی بیمار قبل از بلوغ مراجعه نماید.

 برخی اوقات مشکلات آشکاری همچون بیرون زدگی دندان ها، دندان های نامرتب، مشکل در جویدن، حرف زدن و … شما را ملزم به انجام درمان ارتودنسی می نماید. معمولا در این شرایط انتخاب زمان مناسب درمان اصلی ترین دغدغه بیمار است. از آنجایی که تاخیر در شروع درمان ارتودنسی می تواند درمان را با چالش و تاخیر مواجه نماید، بهترین تصمیم مراجعه به یک متخصص ارتودنسی است. یک متخصص ارتودنسی با بررسی شرایط و مشکل شما در خصوص بهترین زمان شروع درمان تصمیم می گیرد.

جهت آشنایی بیشتر با ارتودنسی نامرئی بر روی لینک کلیک کنید.

از این میان می توان به گاز گرفتن مکرر گونه، عدم توانایی در بستن راحت لب ها، عدم تقارن صورت و … اشاره نمود. مراجعه مرتب و به موقع به دندان پزشک می تواند در شناسایی این مشکلات و معرفی شما به یک متخصص ارتودنسی برای شروع به موقع درمان ارتودنسی تاثیر گذار باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ارتودنسی کودکان کلیک کنید.

ممکن است تاخیر در شروع درمان ارتودنسی پیشنهاد ارتودنتیست باشد!

بسیاری از والدین به محض شناسایی مشکل، فرزندان خود را در فاصله 7 تا 9 سالگی نزد یک متخصص  ارتودنسی برده و نگران تاخیر در شروع درمان ارتودنسی هستند و تصور می کنند تاخیر در شروع درمان ممکن است زمینه ساز مشکلات متعدد از جمله عدم امکان رفع کامل مشکل باشد. بد نیست بدانید درمان ارتودنسی از طرف ارتودنتیست ممکن است به صورت زود هنگام یعنی 7 تا 9 سالگی یا با تاخیر در شروع درمان ارتودنسی و در 11 یا 12 سالگی پیشنهاد شود. تفاوتی که زمان شروع ارتودنسی می تواند ایجاد کند اغلب از مناظر زیر توسط متخصص ارتودنسی بررسی می شود:

  • نتایج درمان
  • طول مدت درمان
  • تعداد قرار ملاقات های لازم
  • همکاری و انگیزه بیمار
  • نوع ناهنجاری بیمار

رفرنس: www.dralirezakhadivi.com





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: