سفید کردن و بلیچینگ دندان
نوشته شده توسط : نت ویر

 بلیچینگ دندان از جمله حرفه‌ای‌ترین خدمات درمان دندان پزشکی است که به کمک آن لکه‌های غیرطبیعی که بر سطح دندان قرار گرفته  از بین می‌روند. این روش درمانی می‌تواند بیشتر لکه‌ها و رنگ‌های تشکیل شده را روی دندان‌های طبیعی پاک کند؛ اما نکته‌ای که قابل توجه است، این است که روکش و ایمپلنت‌های دندان با استفاده از این روش سفید نمی‌شود. پروسه درمانی بلیچینگ دندان منطبق با روش‌های علمی و عملی است.

روش‌های سفید کردن دندان و هزینه‌های بلیچینگ دندان

ماده اصلی بلیچینگ دندان اکسید هیدروژن است که موجب اکسید شدن رنگ دانه‌های رسوب کرده شده و آن‌ها را از بین می‌برد. با گذشت زمان این ماده به قسمت‌های پایین مینا نفوذ کرده و رنگ آن‌ها را روشن‌تر می‌کند و موجب سفید شدن دندان می‌شود. روش اصلی برای سفید کردن دندان با بلیچینگ است که هر کدام هزینه‌های متفاوتی را برای بیمار در پی خواهد داشت. بلیچینگ در خانه، که در این شیوه بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی شما در یک جلسه دندان‌های فک بالا و پایین را قالب گیری می‌کند و در جلسه بعد یک جفت‌تری شفاف به شما می‌دهد که به اندازه مورد نیاز روی دندان‌های شما قرار گیرد. تا لکه‌های دندان از بین برود؛ شما می‌توانید این ماده را در خانه روی دندان‌های خود قرار‌دهید تا به مرور زمان لکه‌ها  از بین بروند.

بیشتر بخوانید ... روکش های تمام سرامیک

مزایا و عوارض بلیچینگ دندان

برای سفید کردن دندان‌ها که عموما به آن‌ها بلیچینگ گفته می‌شود، از مواد شیمیایی استفاده می‌شود که این مواد همان طور که بیان شد از اکسید هیدروژن تشکیل شده است که باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود. مواد بلیچینگ به داخل ساختار کریستالی مینا نفوذ می‌کند و رنگ دندان‌های در بین هرم‌های مینایی را اکسید می‌کند. با تغییر زمان نفوذ مواد اکسید کننده بلیچینگ به داخل عاج دندان که در لایه زیرین واقع شده است، نیز صورت می‌گیرد و رنگ آن روشن‌تر است و مواد مورد استفاده در انواع مختلف بلیچینگ متفاوت است که از غلظت متفاوتی برخوردار است. در شیوه‌هایی که نیاز به سفید شدن فوری دندان‌ها است از شیوه مطبی استفاده می‌شود، ولی هر دو شیوه استاندارد است.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: