7 توصیه برای مراقبت از پوست
نوشته شده توسط : نت ویر

پوست، نوعی سپر دفاعی است که ما را در برابر انواع میکروب ها و بیماری ها محافظت می کند. علاوه بر وظایف متعدد، پوست باعث کنترل دمای بدن و بهبود گردش خون می شود. به همین اعتبارست که مراقبت پوست، ضرورت فراوانی یافته است. بویژه آنکه پوست با جمال و کمال ظاهری ما ارتباط تنگاتنگی دارد. 7 توصیه در خصوص مراقبت پوست از بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران  بدین شرح است:

مواد آرایشی بی کیفیت

مواد آرایشی یا انواع کرم های بی کیفیت موجب مسدود شدن منافذ پوست شما خواهد شد. در این حالت پوست به تکاپو افتاده و ظهور انواع جوش ها، نتیجه نهائی این اشتباه است. همواره از صابون های قابل اعتماد استفاده کنید. پوست خود را در صبح و شب با آب بشوئید و از اسپری استریل مخصوص پوست استفاده کنید.

بیشتر بخوانید... آموزش تاتو صورت

لایه برداری پوست

لایه برداری پوست، اقدام ضروری و مهمی است که اغلب مردم بدان اعتنایی ندارند.  

تغذیه پوست

انواع روغن های گیاهی ارگانیک و طبیعی تاثیری اعجاب آور بر پوست دارد. گزینه های متعددی برای انتخاب وجود دارد. از روغن تصفیه شده اسای بری گرفته تا روغن رزهیپ و روغن نارگیل... از این روغن ها به هنگام صبح و شب به منظور پاکیزه سازی پوست استفاده کنید.

مرطوب سازی پوست

نوشیدن دو لیتر آب در طول روز باعث مرطوب نگاه داشتن پوست می شود.

به پوست خود نیرو دهید

ویتامین ها و انتی اکسیدان ها باعث کاهش التهاب پوست می شود. سعی کنید تا از فرآورده های حاوی ویتامین C D E A و بتاکاروتین استفاده کنید. این عناصر را می توان در چای سبز و انار یافت.

سم زدایی بدن

بدن خود را از شر سموم خلاص کنید. بازتاب این اقدام در پوست شما قابل مشاهده خواهد بود. عملیات هضم غذا و فعالیت صحیح کبد و کلیه ها به تغذیه سالم بستگی دارد. سمومی که بشکل طبیعی دفع نشود بر فیزیک ظاهری شما یا همان پوستتان تاثیر خواهند گذاشت. اختلال گوارشی و یبوست، دو روی یک سکه محسوب می شوند. تنها کاری که شما باید انجام دهید آن است که به مقدار کافی آب سالم بنوشید، مواد غذایی حاوی فیبر مصرف کنید و ترجیحا رژیم غذایی تان فاقد شکر باشد.

خواب و استراحت

خواب و استراحت دو فاکتور ضروری برای همگان و بسیار مهم تر از آن چیزی است که برخی تصور می کنند.

بیشتر بخوانید:





:: موضوعات مرتبط: آرایشی و زیبایی , ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: