نقش حلقه ارتودنسی در پوسیدگی دندان ها
نوشته شده توسط : نت ویر

این حلقه با توزیع نیرو بین دندان ها، ناهنجاری های مربوط به آن را برطرف می‌کند. در ارتودنسی های قدیمی استفاده از حلقه متداول تر بود. در حال حاضر نیز از این حلقه ها استفاده می‌شود. این حلقه ها به دور دندان های آسیای بزرگ پوشانده می شود و با سیمان ارتودنسی ثابت می‌شوند. برای قرار دادن حلقه دور دندان ابتدا باید با جداشونده بین دندان های آسیا فضایی ایجاد کرد تا قرارگیری حلقه راحت تر باشد. حلقه به اندازه دندان تنظیم می شود و روی دندان قرار می‌گیرد؛ سپس از دندان خارج می‌شود تا قسمت داخلی حلقه به طور کامل خشک شود. از سیمان در قسمت داخلی حلقه استفاده می شود و سپس روی دندان قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

حلقه ارتودنسی برای چه کسانی کاربرد دارد؟

همانطور که گفته شد استفاده حلقه که بخشی از خدمات ارتودنسی است، برای همه افراد امکان پذیر نیست. این حلقه ها در افرادی که فاصله بین دندان های آن ها زیاد است و یا کسانی که دندان هایشان درست روی هم قرار نمی‌گیرد، کاربرد دارد. حلقه ها با بندهای ارتودنسی در کسانی که مشکل تراز دندان دارند، بسیار پرکاربرد است. در این افراد شکاف های بسیار زیاد در دندان وجود دارد. این حلقه ها برای افرادی که ناهنجاری ساختار استخوانی دارند نیز سودمند است. احتمال دارد از دو یا چند حلقه برای رفع مشکل استفاده شود.

استفاده از حلقه در کودکان بسیار مطلوب است؛ چون دندان های آن ها کاملاً رشد نکرده است و استفاده از حلقه ها روند درمان را سرعت می‌بخشد. در اصلاح اوربایت نیز بسیار مناسب هستند؛ چون این درمان نیازمند نقطه اتصال بسیار محکم هستند.

نقش حلقه ارتودنسی در پوسیدگی دندان ها

با توجه به اینکه حلقه ارتودنسی کاملاً دندان را می‌پوشاند، به احتمال زیاد مواد غذایی در لابه لای آن ها گیر می‌کند. در اینصورت اگر بهداشت دهان و دندان به درستی انجام نشود، فرد در معرض خطر پوسیدگی دندان قرار می‌گیرد؛ بنابراین توصیه می‌شود تا پس از خوردن غذا از مسواک و نخ دندان استفاده شود. با استفاده از جریان آب شدید می‌توان دهان را به خوبی شستشو داد و مواد غذایی جا مانده در دندان، براکت و سیم را خارج کرد.

شل شدن یکی از عمده مشکلات حلقه های ارتودنسی است. چون این حلقه ها، روی دندان آسیاب قرار دارند و تحت فشار زیادی قرار می‌گیرند؛ از این رو در طی درمان امکان شل شدن آن ها بسیار زیاد است. در صورت بروز مشکل برای رفع آن باید به متخصص ارتودنسی مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید:





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: