ارتودنسی دندان تا چه مدت طول میکشد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

ارتودنسی دندان تا چه مدت طول میکشد؟ فاکتورهای زیادی وجود دارد که میزان مدتی که فرد باید از بریس استفاده کند را تعیین می کند از جمله سن، نوع درمان و نیازهای فردی یا مواردی که باید برطرف شود.

ارتودنسی دندان در چه سنی انجام می شود؟

دندان های کمتر متراکم در بیماران جوان تر است و ساختار فک و صورت آنها هنوز در حال رشد و حرکت است. درمان ممکن است زمان کمتری داشته باشد یا برای هدایت دندان ها به سمت تراز مناسب به نیروی کمتری نیاز داشته باشد. بیماران مسن برای دستیابی به همسویی مطلوب به دستگاه ها و روش هایی نیاز دارند که در مدت زمان بیشتری نیروی بیشتری اعمال می کنند. بیشتر درمان های ارتودنسی از سنین 9 تا 14 سالگی شروع می شود که دندان های شیری و بالغ وجود داشته باشد و ساختار صورت هنوز در حال رشد است. این به متخصص ارتودنسی اجازه می دهد تا مشکلات موجود را اصلاح کند و به پیشرفت آینده کمک کند.

ارتودنسی دندان تا چه مدت طول میکشد؟

اصلاح دندان های کج یا شلوغ معمولا زمان کمتری نسبت به اصلاح مشکلات بیش از حد یا کمبود یا جدی تر شدن فک دارد. هرچه اصلاح وضعیت فعلی شما کمتر نیاز داشته باشد، زمان درمان شما نیز کمتر می شود. درمانی که به ایجاد فضای بیشتر، کشیدن دندان یا تنظیم مجدد تراز نیاز دارد، به طور قابل توجهی طولانی تر از تغییر ساده چند دندان است.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی متحرک

طول درمان بزرگ سالان بیشتر است یا کودکان

در موارد مهاربندهای بزرگسالان ، متوسط ​​طول درمان می تواند کمی بیشتر از ارتودنسی کودکان باشد. باز هم ، زمان واقعی به نیازهای خاص بیمار بستگی دارد اما از آنجایی که دندان های بزرگسال رشد نکرده و روی آنها ساییده شده است، برای حرکت نیاز به فشار بیشتری دارند؛ این بدان معناست که بسیاری از بیماران بزرگسال می توانند از 18 ماه تا حدود سه سال بریس داشته باشند.

منبع: dralirezakhadivi





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: